ReclameReview: Praxis

7 april 2010, 13:12

Deze commercial laat de overeenkomst zien tussen een leeuwengezin waarbij de ouders proberen om de welpjes bij elkaar te houden op de Serengeti en een mensengezin. Dan hebben wij mensen het toch een stuk makkelijker, dankzij Praxis. Ondanks dat de ‘Animal Planet rip-off’ al ontzettend vaak gedaan is, blijf je toch kijken naar deze commercial. Je bent benieuwd wat er komt, wat de clou is. De spanning wordt er dus goed ingehouden. De vergelijking tussen dieren en mensen is ook goed doorgevoerd

Credits:

Bureau: Doom&Dickson

Account: Marlies Mols, Frieda Ulsamer de Waard, Carina Snippe

Creatie: Antoine Houtsma, Bart Oostindie

D.O.P.: Philip van Volsem

Editor: Job te Veldhuis

Klant: Cora Kleinhout, Sander Maarsman, Johan van de Werken, Annelies van Zutphen

Producer: Monique van Beckhoven

RTV: Frank van der Horst

Regie: Yoes Benli

Strategie: Serge Steijn

Productie: Caviar

Geluid: FC Walvisch

Postproductie: The Ambassadors

De doelstelling:

Laten zien dat je met Praxis alles voor elkaar krijgt.

De uitwerking:

Deze commercial laat de overeenkomst zien tussen een leeuwengezin waarbij de ouders proberen om de welpjes bij elkaar te houden op de Serengeti en een mensengezin. Dan hebben wij mensen het toch een stuk makkelijker, dankzij Praxis.

Het oordeel:

Ondanks dat de ‘Animal Planet rip-off’ al ontzettend vaak gedaan is, blijf je toch kijken naar deze commercial. Je bent benieuwd wat er komt, wat de clou is. De spanning wordt er dus goed ingehouden. De vergelijking tussen dieren en mensen is ook goed doorgevoerd. Zowel leeuwen als mensen zoeken naar manieren om de kinderen zo goed mogelijk bij elkaar te houden. Leuke twist dus naar een schutting van Praxis, de menselijke manier van je kinderen bij elkaar houden. Wat ik me wel afvraag is waarom gekozen is voor ‘de Praxis’ als aanspreekvorm in de voice-over. Er wordt namelijk altijd gecommuniceerd met ‘Praxis’, zonder ‘de’. Zelfs aan het eind van deze commercial staat er ‘met Praxis krijg je alles voor elkaar’. Toch zegt de voice-over ‘Gelukkig hebben wij de Praxis’. Mag dit misschien hier wel omdat veel mensen in het alledaagse taalgebruik het hebben over ‘de Praxis’ en de voice-over net zo praat als de doelgroep?

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

1 Reactie

    onnogroen

    Beetje langdradig. Wel grappig op een Praxis manier.


    7 april 2010 om 20:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!