Energize SparkCast 24 – Interview David Meerman Scott

25 maart 2010, 10:54

De hele wereld rond reizen om mooie marketingverhalen te mogen vertellen. Dat kan als Ad Age je blog ranked als 1 van de 150 wereldwijde top marketingblogs. Na afloop van Marketing Pioneers 2010 strikten wij hem voor een SparkCast interview: David Meerman Scott. De Amerikaanse Marketing en Leadership speaker legt aan de hand van een grappig voorbeeld (zijn eigen naamsverandering) uit wat personal branding voor je kan doen. En hoe de inzet van Facebook een Tattoo Show in Azië 3 x zoveel bezoekers opleverde dan de oorspronkelijk doelstelling. En dat met een beperkt budget.

Ik interviewde Meerman Scott in Pakhuis de Zwijger voor de Energize SparkCast. We spraken over zijn boeken, visie, ervaring en kennis. BELUISTER de SparkCast (mp3). In dit -Engelstalige- gesprek o.a. de volgende onderwerpen:

1. Wat is het belang van personal branding? En hoe start je daar mee?

2. Hoe overtuig je het sr. marketing management dat e-marketing werkt?

3. Hoe creëer je een brand community op Facebook met een klein budget?

4. Meerman Scott’s visie op de toekomst van interactieve marketing?

Alle SparkCast zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed.

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!