SXSW2010: Ook het bedrijfsleven moet eraan geloven

17 maart 2010, 13:16

Dat het fenomeen ‘interactive media’ doorgedrongen is tot de massa dat weten we nu zo’n beetje wel. Lekker online sociaal zijn op de bank, of misschien wel stiekem op kantoor. Maar hoe zit het eigenlijk op dat kantoor? Zou het niet handig zijn als we daar ook een beetje ‘socialer’ konden zijn? Zeg maar de digitale variant op het koffiecorner-geleut. Maar serieuzer, wellicht kunnen sociale media ons ook helpen om juist die ene persoon te vinden die goed is in een onderdeel van jouw project. Of kunnen we met deze instrumenten beter op afstand samenwerken aan bepaalde projecten. Beetje het Nieuwe Werken in de hand ..eehh.. werken. We schreven al eerder (over het fenomeen ‘Enterprise 2.0’, een typering in 2006 voor het eerst geopperd door Andrew McAfee, en beschrijft het gebruik van web 2.0 instrumenten in een zakelijke omgeving. En dan bedoel ik niet om gezellig te keuvelen, maar om businessprocessen efficiënter te laten verlopen. Eindelijk konden we de man een keer echt ontmoeten, op SXSW2010. Hieronder een video-interview:

McAfee is Principal Research Scientist aan het Centre for Digital Business aan het MIT Sloan School of Management (zo, zet dat maar ff op je kaartje), heeft een doctoraat van Harvard Business School, twee Bachelor degrees, auteur van het boek ‘Enterprise 2.0’, blogger op zijn eigen blog en op het blog van Harvard University ‘HBR Voices’, heeft meer dan 100 artikelen en case-studies geschreven, is columnist bij de Washington Post, de Financial Times, is één van de vijftig ‘Most Influential People in IT’, één van de 100 ‘Most influential executives in the technological industries’, en is een erg gewilde spreker op zowel academische als business-georienteerde congressen.

Daarnaast is Andrew McAfee gewoon een erg aardige, gepassioneerde man en spraken wij met hem over Enterprise 2.0, zijn ‘tipping point, waarom hij de Groundswell ondersteboven aanpakt, de immer-terugkerende vraag over ROI en in hoeverre offline contact nog steeds belangrijk is.

Ooit begonnen in de R&D in de bioscience heb ik een weg gebaand middels marketing en sales in de farma-wereld naar nieuwe media en innovatie. In 2008 het bedrijf DigiRedo opgezet waar we gepassioneerd nieuwe communicatieconcepten ontwikkelen en implementeren met de digitale instrumenten die de wereld veranderd hebben. In 2012 een volgende stap genomen met het opstarten van Synappz Medical Apps, een unieke netwerkstart-up voor het bedenken, ontwikkelen en vermarkten van medische apps. Synappz is genomineerd voor het eHealth Start Up 2012 bij Doctors 2.0 en onze eerste medische app, iP Plaslijst, voor de Health Apps Awards op Artsennet.nl.

Categorie
Tags

1 Reactie

    mgvandenbroek

    Mannen, jullie zijn lekker on a roll daar. Ga het interview nu kijken, klasse. Alvast een hele goede terugreis; volgend jaar wil ik er zeker bij zijn.


    17 maart 2010 om 13:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!