Blue Shots TV: Bert Habets, Floris van Bommel, Josephine Green en andere toppers op MWG

12 februari 2010, 14:00

Gisteren vond het MWG Congres plaats (met ongetwijfeld Floris van Bommel als een van de hoogtepunten op het podium) in Noordwijkerhout en Blue Shots TV maakte er in opdracht van Sanoma Digital voor het tweede jaar een reeks interviews met de sprekers op het congres. Het interview met krantenmagnaat van Thillo was gisteren al hier op M! en in ondestaand interview spreekt Joris van Heukelom met de topman van RTL, Bert Habets:

Joris van Heukelom gaat in dit gesprek in op het bedrijf RTL en hoe het gaat. Over digitale kanalen, het initiatief RTL Lounge en de mate waarin adverteerders hiervoor zijn te porren. En uiteraard uit Habets ook hier weer zijn mening, net als Eric van Stade (CEO SBS) dit al meermaals deed, over de storende werking van de publieken en de Ster op het fenomeen digitale kanalen. Verder praat Habets ons bij over zaken als Plasterk, de iPad en zijn ambitie om in de Top 5 te staan van ‘AV Content’ bedrijven.

Kijk voor alle andere interviews die werden gehouden op het MWG Congres op zie.nl of op blueshots.tv. Op de hoogte blijven van nieuwe programma’s van Blue Shots TV kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Tim

    Interview is echt lachwekkend op een aantal momenten…ze weten soms niet waar ze het over hebben (dat zie je aan de onzekere houding). Storende werking Ster op Online en nieuwe initiatieven…??? Google doet in Ned 800 miljoen zijn de schattingen dan heb je nog Affiliate, Email en Social Media aktiviteiten die denk ik net een iets grotere storende werking hebben op de totale online markt dan het gedeelte Display en Online Video dat Ster doet. Dat ene %-tje wat SterOnline in het geheel dan doet…gaan ze over in discussie..alsof de wereld bij afschaffing daarvan er anders uit zou zien…Get your facts together guys…


    13 februari 2010 om 10:24
    Gerard

    @ Tim

    toevoeging: hij geeft zelf aan dat Ster al 40 jaar bestaat en dus wist RTL (bij betreding van de markt) wat de marktsituatie was en dat ondernemersrisico hebben ze genomen. Daarbij komt dat afschaffen van Ster zorgt voor Kapitaal vlucht naar buitenland maar daar zal Habets worst aan hebben omdat hij flink betaald zal worden om zo te denken. Een publieke omroep heeft een bepaald uniek bereik en bij afschaffen van Ster kan een media bureau daar niet meer omheen plannen (kwalijke ontwikkeling). De mimiek van Heukelom zegt dat ie het roerend eens is met Habets stelling hierover…maar das logisch omdat ze denken dat ze voordeel zouden hebben bij afschaffing Ster. Wat een inzicht van deze 2 CEO’s….

    Ik zou niet alleen zeggen: get your facts together maar ook: steek je energie in je eigen organisatie en ga uit van je eigen kracht in plaats van naar andere te wijzen…


    13 februari 2010 om 13:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!