Vrijdagmiddag Doodle

29 januari 2010, 14:43

Je kent het wel; het is vrijdagmiddag, je hebt een week gehad waar je au tegen zegt. Elke campagne, project, idee of concept in je hoofd schreeuwt om voorrang terwijl je hand al naar de koelkast reikt voor een ijskoud biertje… Vandaag tekende ik tijdens dat moment een Doodle… Was het in het verleden volledig onmogelijk voor grote, maar ook kleine, brands om een-op-een te communiceren met de doelgroep (TA) is dit tegenwoordig door de (op)komst van social media kinderspel.

Nog niet eens zo heel lang geleden verzonden we een email, wachten we op de klik, registreerden we die klik, pasten we de volgende email aan op het klikgedrag van de ontvanger en voila; we hadden ‘een dialoog’. Nu kan de CEO werkelijk in gesprek treden met de klant via bijvoorbeeld Twitter of met behulp van een YouTube video. Nu kan de Customer Care afdeling in real-time klachten, problemen of bedreigingen nuanceren of oplossen met behulp van trackingsoftware en haar webcare team. Met andere woorden: social media maakt ons als merk bereikbaar en benaderbaar, we starten eindelijk die echte dialoog.

Tijdens mijn ‘vrijdagmiddag-ik-ga-er-zo-van-tussen-moment’ stelde ik mijzelf de merken voor als wolkenkrabbers, in dat geval kunnen we de social media platformen zien als de lift(en) die de doelgroep gemakkelijk, snel en persoonlijk naar de juiste (ver)persoon(lijking) per ‘verdieping’ brengen. Een vrijdagmiddag Doodle om te delen, of niet? Roept u maar! Hier het origineel.

Stef de Jong
Social Strateeg bij LikeFriends

Stef is oprichter van het eerste full service social media bureau in Nederland; Human Media. In 2011 ging Human Media samen met een reclame bureau en mobile marketing bureau en veranderde het in het digitale communicatie bureau Isobar. Stef's passie en heldere visie op social media gecombineerd met het ondernemersbloed heeft geleid tot de beslissing om in 2012 te starten met een nieuw social bureau: LikeFriends. LikeFriends dicht het gat tussen hetgeen merken willen vertellen (Identity) en datgene wat mensen willen horen (Perceptie). Dit doen zij met aansprekende en verrassende content. Stef blogt op Marketingfacts en Frankwatching, en is onder andere te vinden via twitter en Linkedin.

Categorie
Tags

3 Reacties

    mgvandenbroek

    “Een vrijdagmiddag Doodle om te delen, of niet?”

    Zeker weten. Lekker oldschool, in een blogposting. Proost, Stef 😉


    29 januari 2010 om 14:50
    StefdeJong

    Hahaha, zo dacht ik er ook over!

    Fijn weekend jongen :)!


    29 januari 2010 om 14:53
    Kostas

    Haha, leuke weergave van je idee inderdaad 🙂

    Meer van dit soort doodles (in een aparte categorie?) zijn welkom!


    4 februari 2010 om 11:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!