SellaBand en Krause winnen Interactive Awards 2010

18 januari 2010, 03:59

SellaBand en Krause zijn de grote winnaars van de derde editie van de Interactive Awards. SellaBand wint de Company Award, de prijs voor de internetonderneming met het meest vernieuwende en onderscheidende muziekconcept. Krause wint de Artist Award, de prijs voor de band met het meest innovatieve online muziekconcept. De awards werden afgelopen week uitgereikt tijdens muziekfestival Eurosonic/Noorderslag in Groningen.

Company Award

De winnaar van de Company Award, SellaBand, onderscheidt zich doordat de onderneming muziekliefhebbers en artiesten dichter bij elkaar brengt. SellaBand is een concept waarbij muziekliefhebbers via de SellaBand website kunnen investeren in hun favoriete artiest. Wanneer er genoeg geld is opgehaald, kan de artiest een cd uitbrengen. Muziekliefhebbers hebben dus direct invloed op de toekomst van hun favoriete band of artiest”. SellaBand ontvangt voor hun grensverleggende concept een cheque van € 5000. Juryvoorzitter Antoinette de Ridder: “SellaBand is een uniek en solide concept dat zich in twee jaar tijd al heeft weten te bewijzen. Maar liefst 37 artiesten hebben door de opbrengsten van SellaBand al een album kunnen opnemen en uitbrengen. De directe band tussen artiest en fan waarbij fans investeren in hun favoriete artiest is absoluut ingenieus.”

Artist Award

Krause heeft zich van alle genomineerden het meest weten te profileren door het uitzonderlijk creatieve gebruik van Social Media. De persoonlijke interactie met de fans onder andere door Twitter en YouTube maakt Krause een absolute winnaar van de Artist Award. Deze persoonlijke touch van Susanne Clermonts, de zangeres van Krause, maakt haar concept uniek in de markt. Krauze ontvangt een cheque van € 5000 en twee dagen studiotijd in opnamestudio Spitsbergen.

De uitreiking

De uitreiking van de Interactive Award 2010 vond vandaag plaats tijdens muziekfestival Eurosonic/Noorderslag in Groningen. Tijdens de uitreiking presenteerden de genomineerden hun concepten, waarna de jury in overleg een beslissing maakte wie het hoogst aantal punten verdiende. De combinatie van de stem van de jury en de publieksstem bepaalde de winnaar van de Artist Award. De winnaar van de Company Award werd uitsluitend bepaald door de jury. De juryleden zijn Amke Block (Audiomagnet), Robert Smit (Media Flex), René Smit (Universal Music), Thijs Helfrich (theFactor.e) en Antoinette de Ridder (Buma/Stemra).

Over Interactive Awards 2010

De Interactive Awards 2010 is een samenwerking tussen Noorderslag/Eurosonic, webagency theFactor.e en Buma/Stemra. Met de Artist Award worden acts gestimuleerd in het maken van opvallende interactieve campagnes en bijzondere online initiatieven. De Company Award stimuleert inspirerende, interactieve muziekportals die de auteursrechten in acht nemen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    media

    @Guido: prachtige fotoserie weer, complimenten!


    18 januari 2010 om 09:21
    mediaflex

    Ik was zeer enthousiast over de inzendingen voor de interactive award. Sommige concepten waren wat eenzijdig ingezet maar al met al een goede stap van de muziekindustrie om de kansen van online te belichten. Hulde!


    18 januari 2010 om 10:06
    Keertruud

    Leuk gedaan. Is Sellaband het label “vernieuwend” onderhand niet wat ontgroeid? Zijn al 4 jaar bezig…


    18 januari 2010 om 19:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!