‘Consumenten VS positief over technologische ontwikkelingen’

7 januari 2010, 07:07

Het Pew Research Center for the People & the Press heeft in december 2009 een uitgebreid rapport gepresenteerd over de impact van technologie op het leven van inwoners van de VS. De leidende vraag die per technologie gesteld werd was of een bepaalde technologie (internet) nu eigenlijk een “change for the better” is, of een “change for the worse”. PEW heeft de antwoorden op dit type vragen (uiteraard) gesplitst naar leeftijd en in perspectief gezet met 1999, dat is alweer tien jaar geleden.

eMarketer heeft uit het onderzoek, dat je hier kunt terugvinden en ik hieronder stiekem op SlideShare heb gezet, een aantal zaken gehaald die specifiek voor marketeers en communicatiemensen interessant zouden kunnen zijn. Het gaat om social networks, om mobiele telefoons, om het gebruik van e-mail. Uit het onderzoek blijkt, dat de meeste Amerikanen deze technologieen betitelen als een “change for the better”.

Uit het onderzoek de volgende quote:

“Clear majorities see cell phones, the internet and e-mail as changes for the better, and most also view specific changes such as handheld internet devices and online shopping as beneficial trends. There is greater division of opinion, however, over whether social networking sites or internet blogs have been changes for the better or changes for the worse.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Yosra

    Kan ik hier ook een Nederlandse vertaling van krijgen/vinden?


    27 januari 2010 om 14:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!