Interview scriptschrijvers DSBthemovie: “We hebben het best snel gedaan”

30 december 2009, 07:18

Het crowdsourcingproject DSBTheMovie staat, of valt met de vele tips, verhalen en e-mails van het Nederlandse publiek over de opkomst en ondergang van DSB. De input hebben Hein Voordewinde en Andy Hoek gebruikt om tot een script te komen. Op de eerste ‘draaidag’, de eerst gespeelde scène van de film, sprak ik met beide heren op het kantoor van Whizpr in Wageningen.

Zowel Hoek als Voordewinde is mega-enthousiast dat het op zo’n korte termijn gelukt is een script in elkaar te zetten. Hieronder een video-interview over de verwachtingen, het eindresultaat en over je een ‘echte onderzoeksjournalist’ voelen:

Uitmuntende camerawerk is van Henk-Jan Winkeldermaat.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    media

    Subtiel die Marketing Tribunes op de achtergrond 😉


    31 december 2009 om 06:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!