Interview: ‘Hoe puur zijn de Tweets van @Puur?’

21 december 2009, 10:30

Anne Maria Mantel-Giannattasio is eventdier, ondernemer (een eigen eventbureau sinds 1996), maar ook moeder, half-Italiaans en Twitter-goeroe. Ja, goeroe. Want zij inspireert en beïnvloedt velen in de wereld van het fanatiek microbloggen. Met haar online enthousiasme (“Ik kan alleen maar Twitteren als ik mij goed voel”), maar ook met haar nuchter en zelfverzekerd bloggen (“Twitter is narcistisch en dat maakt je geliefd maar ook gehaat”) heeft zij van @Puur op Twitter een geaccepteerd (self) brandingtool gemaakt.

Tijdens de opening van de Social Media Club editie Amsterdam sprak Anne Maria over het succesvol gebruiken van Twitter voor ondernemerszaken. Twitteren over je eigen onderneming dus, maar dan wel vanuit een privé ‘point-of-view’. Want: “Social Media heeft een gezicht nodig wil het écht succesvol zijn”. De titel van de presentatie op de opening van de Social Media Club Amsterdam heb ik even geleend voor de titel van deze posting: “Hoe puur zijn de Tweets van @Puur?”.

Patrick Petersen
Senior Online Marketeer en transitie, multi-trainer, auteur, spreker bij AtMost(TV) en @Onlinemarketeer

Vreemde eend Adriaan Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, internationaal spreker en trainer-docent (Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in een focus op pragmatische inspiratie. Senior online strateeg, crossmediaal transitie marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater getipt als nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De excentrieke Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Remco de Vries

    Mooie uitspraken.

    Thuis de presentatie even kijken.


    21 december 2009 om 11:49
    mgvandenbroek

    Prachtig interview met rake uitspraken, mooi gedaan, Patrick en Anna Maria.


    21 december 2009 om 12:12
    Annedien Hoen

    Anna-Maria, je ROCKT echt GIGANTISCH! Twitter is inderdaad gewoon te leuk 😉 Wijze adviezen ook, zit eigenlijk wel een artikel in wat je zegt.


    21 december 2009 om 13:09
    koningwoning

    Ik heb hier helaas helemaal niets aan… net als de presentatie.

    Het is een opsomming van wat het is (en bij de presentatie wat ze doet), niet wat anderen er mee kunnen.

    Alleen de laatste minuut van het interview is goed – al is het een betreden pad…. want twitter heeft inderdaad een directere link gebracht tussen andere (live) media en online. En dan met name TV.

    Al wordt er voorbijgegaan aan het feit dat het niet om Twitter gaat, maar om het real-time internet. En of het Twitter heet, of WieWatWaar of the Wall of whatever…. dat maakt dus niet uit.

    Twitter heeft het web in dat opzicht verandert…. maar welk ding uiteindelijk het ding voor RealTimeWeb wordt maakt dus niet uit.

    Dan heb ik meer aan allerlei andere artikelen/ interviews.

    Wellicht ben ik niet de doelgroep of iets dergelijks.

    p.s.

    Bijvoorbeeld over de lists….. waarom?

    Dat de grote menigte komt maakt juist op twitter niets uit – omdat het allemaal om uitnodiging gaat. Ik ga niet Mien uit Drenthe followen – maar zal wel elke vraag die zij vraagt beantwoorden. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

    Maar wellicht dat Mien uit Drenthe mij ook vrij weinig te vragen heeft omdat ik haar niet interesseer. Die interesseert zich in sterren en haar familie & vrienden….. – dat wordt dus eerder een issue (daddy on the dancefloor-achtig: wil jij dat je familie al je tweets leest?)

    Enfin – wellicht dat @Puur en ik van mining hierover verschillen – dat mag dus


    21 december 2009 om 15:26
    Chantal Deursen

    Wat ik zo mooi vindt van twitter is dat je zure, negatieve wannabees (zoals de meneer die zich koning noemt en hiervoor erg vergezocht reageert) kunt blokkeren en volledig kunt negeren. Creeer je eigen positieve netwerk op twitter, dat is wat PUUR zegt.

    Waren er in de social media maar meer die positief hun nek uitsteken zoals PUUR!


    21 december 2009 om 22:49
    Vredegoor

    Vind het commentaar van Koningwoning raker en beter omschreven dan het zeven minuten durende interview van mevrouw Anne Maria en dat is geen zure opmerking dat is mijn mening…. 😉


    26 december 2009 om 10:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!