Marjolijn Kamphuis en Mathys van Abbe winnen Adwards

26 november 2009, 06:59

{title}

Hij is de founder van Mobypicture. Zij is de oprichter van DutchCowgirls. Hij maakt met Mobypicture een enorme groei door, waarover later vandaag meer in een interview. Zij werkte voor MTV en gaat nu social met G-Star. Zij is de online mediavrouw van het jaar. Hij is de online mediaman van het jaar. Dat werd gisteren bekend gemaakt op het IAB-jaarcongres Interact2009, tijdens de feestelijke uitreiking van de Adwards.

Foto: Henk Jan Winkeldermaat

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

6 Reacties

    mgvandenbroek

    Persbericht:

    Winnaars Adwards bekend

    Online media man en media vrouw van 2009 vieren overwinning in Het Sieraad in Amsterdam

    Haarlem, 26 november 2009 – De winnaars van de Adwards zijn bekend. Op woensdag 25 november werden de prijzen aan Mathys van Abbe van Mobypicture en Marjolijn Kamphuis van G-Star/DutchCowgirls uitgereikt. De uitreiking vond plaats tijdens Interact, het jaarlijkse congres van het Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB). Beide winnaars zijn gekozen uit de drie mannelijke en drie vrouwelijke finalisten met de meeste publieksstemmen. Deze award is een erkenning van de meest innovatieve en invloedrijke man en vrouw uit de online mediawereld. De Adwards worden gepresenteerd door Hi-media & AdLINK in samenwerking met het IAB en de Online Marketing Group (OMG).

    De Adward is een jaarlijkse erkenning voor de man en vrouw die een bovengemiddelde bijdrage hebben geleverd aan de professionalisering van de online media-industrie. De winnaars combineren een eigen visie op het vak met een organisatorische achtergrond, zoals het opbouwen van een digitale bureaugroep. Ook resultaatgerichtheid, bijvoorbeeld aan de hand van campagnes die de meerwaarde van online media onderstrepen, en ondernemerschap zijn criteria waaraan de winnaar moet voldoen.

    In 2006 nam AdLINK Media het initiatief voor deze awards. De jury bestaat uit Roderick den Daas (directeur van het IAB), René Zeedijk (managing director Hi-media en AdLINK Media), Rebecca Rijnders (managing director van Emerce), Paul Molenaar (eigenaar en medeoprichter van BNS) en Edwin Basten (algemeen directeur van de Online Media Group). Winnende media mannen en –vrouwen uit voorgaande jaren waren: Stephan Fellinger van onder andere de SpinAwards, Annemiek Verhagen van Tapps, Raymond Spanjer van Hyves en Heleen van Oord van DQ&A.


    26 november 2009 om 08:55
    Don Crowley

    Ben fan van jullie allebei en dus erg blij dat jullie de winnaars zijn. Gefeliciteerd 🙂


    26 november 2009 om 12:53
    anna-maria giannattasio

    Mooie winnaars. Dit zijn de internetkoning en internetkoningin van de toekomst!!


    26 november 2009 om 14:37
    media

    @Anna-maria: jij maakt er helemaal een sprookje van 😉


    27 november 2009 om 04:47
    Mathys

    Thanks!

    Mooie award, nu doorpakken 🙂


    27 november 2009 om 09:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!