ReThinking Media Congres: Show me the Money

23 november 2009, 10:45

{title}Media staan onder druk. Niet alleen vanwege de recessie, maar ook door structurele veranderingen in de sector. Een van de grote vragen is en blijft: wie betaalt de media? Op het event ‘Show me the Money’ van Dutch Media Professionals staat dit thema centraal. Adverteerders hebben veel meer keuze uit verschillende media gekregen om hun budget te besteden. Ook consumenten hebben veel meer te kiezen. Betalen voor content is daardoor niet vanzelfsprekend.

Inkomsten en kosten raken alle disciplines, zowel redactie en commercie als techniek en management. Iedereen heeft zijn eigen invalshoek en daarom biedt het congres de verschillende disciplines toegespitste break-outsessies. Daarnaast zijn er aansprekende keynotes en debatten in het plenaire hoofdprogramma. Het programma is een mix van praktische tips, succesvolle voorbeelden en inspirerende visies. Bekijk hier het programma overzicht, koop hier tickets (49 euro ex.btw).

Sprekers

Op het congres komen ruim 20 sprekers uit binnen- en buitenland. Jeff Jarvis is er via Skype, Gert Jan Oelderik van NRC komt, Leon Bouwman van Adformatie is er, Michiel Bicker Caarten komt, Erwin Blom, Grimbert Rost van Tonningen, Oscar Kneppers en Vivian Opsteegh geven acte de présence.

Wanneer?

Donderdag 10 december 2009 van 9.30 tot 18.00 in De Lichtfabriek in Haarlem.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Jeroen Jonker Roelants

    Hartelijk dank Matthijs!

    Trots zijn we ook op de komst van Erik Huggers (Director Future Media & Technology bij de BBC) en Annelies van den Belt (CEO bij SUP, de grootste Russische online uitgever). Allebei Nederlanders met een hele imposante carrière in de buitenlandse media.

    Nog een aanrader is Chris Thorpe. Chris is mede verantwoordelijk voor het succesvolle Guardian Open Platform, waarbij ruwe content uit de Britse krant The Guardian beschikbaar wordt gesteld voor hergebruik. Het stelt developers in staat om applicaties te bouwen op basis van artikelen uit The Guardian. Waarom ze dat doen? “What we really want people to do, is to invent new business models around our content”.


    23 november 2009 om 13:08
    Margie

    Your posting is abstluoely on the point!


    8 juli 2015 om 16:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!