Vodafone Speurtocht: TheYouFlickinmyHyveFaceChase.nl

17 november 2009, 06:51

{title}

Ze hebben de smaak te pakken, daar bij Vodafone. Gisteren vond de aftrap van de eerste “chase” plaats van TheYouFlickinmyHyveFaceChase.nl. De campagne is bedoeld om de introductie van de “super sociale Vodafone 360 applicatie” te ondersteunen. Idee is om grote blogs als GeenStijl en Bright chases te laten hosten. Ieder blog zet een speurtocht uit, via diverse social alerts, count-down widgets en status updates (vandaar die naam) krijg je hints om de chase uit te spelen. Zie ook de reacties bij de eerste chase op GirlyenGeeky.nl.

Prijzen

De prijzen die je kunt winnen: een Vodafone 360 Samsung H1 inclusief 750 belminuten, 750 sms’jes en 750MB tegoed of één van de speciale host-prijzen waaronder een tweedehands auto van Geenstijl.

Credits

Concept: Mervyn ten Dam, Joeri van oostwaard, Sophie van veen, Dylan berg

Creatie: Daniel Sytsma, Toby Mok, Gijs van den Ende

Copy: Dylan Berg, Joeri van Oostwaard

Interactive producer: Elnaz Bahrami

Developer: Bernard Visscher, b-lex

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Wiep Mutsaerts

    Denk dat het grootste afbreukrisico is dat een chase te lang gaat duren, niemand wil veel tijd besteden aan een speurtocht, waarvan je weet dat het een commercieel vehikel is en dat je alleen maar kans maakt op prijzen…….


    17 november 2009 om 08:48
    Wouter Renckens

    deze chase is al vanaf vrijdag bezig! en is toen begonnen bij mymonobrow.nl . maar goed, 2x per dag kans, dus je kunt nog proberen!


    17 november 2009 om 10:13
    mgvandenbroek

    @Wouter: Wist ik niet. Zag alleen deze op de homepage staan?!

    @Wiep: Daar zou je gelijk in kunnen hebben. Ik weet sowieso niet precies wat het succes is van al deze zoek en speurtochten. Zullen we eens in gaan duiken!


    17 november 2009 om 10:56
    koningwoning

    @matthijsvandenbroek: lijkt me dan verstandig om eerst te achterhalen wat het doel van de camapagne is en in hoeverre dit gemeten wordt…. voordat we weer verzanden in x mensen meegedaan, x minuten gespeeld, earned media x% / paid media y%, etc. etc. etc.

    Want zeer waarschijnlijk gaat het hier gewoon om awareness van de makkelijke mogelijkheden van internet op je mobiel onder doelgroep z.


    17 november 2009 om 12:45
    Wouter Renckens

    @matthijsvandenbroek

    als je op die homepage op winnaars klikt (onderaan) zie je de rest van de winnaars + datum. maar doet er niet zo veel toe.


    17 november 2009 om 14:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!