ING-marketingdirecteur start financiële zoekmachine The Cool House

11 november 2009, 11:15

{title}De geruchten deden al enige tijd de ronde, maar nu is het definitief: marketing directeur Diederick van Thiel stapt per 31 december 2009 op om een financiële zoekmachine te starten die 100 procent objectief is. Volgens van Thiel bestaat zoiets nog niet. Van Thiel zegt in een persbericht dat de zoekmachine de ervaring van gewone mensen combineert met eigen onderzoek en visies van deskundigen. Dat is compleet nieuw, stelt van Thiel.

Adformatie maakte het nieuws als eerste bekend, en meldt: ‘The Cool House zou tot doel hebben om de consument een 100 pct onafhankelijk advies te geven voor zijn financiële keuzes. Het persbericht: ‘The Cool House of Financial Media bindt de strijd aan met de intransparantie en complexiteit van de financiële dienstverlening. Hiertoe zal het bedrijf (social) media initiatieven ontplooien. Voor de zomer van 2010 zal The Cool House of Financial Media de eerste onafhankelijke financiële zoekmachine ter wereld lanceren.’

Van Thiel zegt in het persbericht:

“Heel veel mensen zijn onzeker over hun financiële keuzes. Het liefst denk je hier niet over na, echter op momenten dat er iets gebeurt in je leven moet je wel. Ga je werken of word je werkeloos, krijg je kinderen, koop je een huis, krijg je een erfenis of ga je met pensioen, het zijn allemaal voorbeelden van momenten waarop je nadenkt over je financiële situatie. Omdat je tussenpersonen en banken niet vertrouwt, ga je op die momenten vaak naar vrienden of familie. Wij combineren in onze zoekmachine de ervaring van mensen zoals jij met eigen onderzoek en visies van deskundigen. We staan volledig aan de kant van de consument en laten ons niet leiden door provisiestructuren. The Cool House is de enige partij die oprechte en volledige transparantie informatie en advies geeft. Iedereen heeft namelijk recht op een zeker gevoel, een gevoel van vrijheid, over zijn of haar financiën.”

De site zal dus gaan concurreren met bijvoorbeeld Independer, dat ook stelt onafhankelijk te werken. Volgens van Thiel laten ook de meeste “objectieve sites” zich leiden door allerlei provisiestructuren. Van Thiel wil met zijn nieuwe zoekmachine daarmee geen enkele rekening houden. Van Thiel is auteur van het boek “Cool! Winst door belevenismarketing.” Wij gaan ervan uit dat hij daarom zijn bedrijf The Cool House heeft genoemd.

Dit artikel verscheen eerder op Hyped.

Jeroen Bertrams
Investeerder en Digitaal Strateeg bij Zelfstandig

Jeroen is een actieve angel investeerder en adviseert bedrijven over online strategie. Misschien wel één van de eerste auteurs op Marketingfacts.nl. Eerste blog in 2006 (en dat artikel is inmiddels bijna 100.000 keer gelezen). Auteur van 9 boeken, waaronder "Succesvol investeren in startups" (2019), "Bedwing het monster social media" (2015), "Social Media Expert in een Week" (2012/2013), "Online Marketing Expert in een Week" (2012) en "Online Marketing: strategie & tactiek" (2010).

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!