PitchBlink: Nieuw platform voor Marcom-branche

29 oktober 2009, 07:25

Paul Petermeijer (directeur BBP), Marc Stubbé (oprichter Blinkmediacases en ex-topman Kobalt) en Ronnie Overgoor (directeur Pitch Management, Pitch View en Blue Shots TV) zijn deze week gestart met een nieuw cross mediaal platform voor de marketingcommunicatie branche: PitchBlink (nog in de maak). De eerste concrete initiatieven van PitchBlink zijn de samenvoeging van de platformen Pitch View en Blinkmediacases en een strategische samenwerking met Lenthe, uitgever van o.a. Marketingtribune, Communicatietribune en Marketingfacts. Daarnaast gaat o.a. NIMA, Nederlands Instituut voor Marketing, de samenwerking aan met PitchBlink.

PitchBlink wil naast de bureauprofielen van de volledige bureauwereld in Nederland eveneens het overzicht van alle communicatie cases van bureaus en exploitanten publiceren, inclusief cases van de toonaangevende awards in de branche. Hieronder wat quotes van de betrokkenen:

Paul Petermeijer: “Met PitchBlink starten we vanuit twee succesvolle platforms die worden gerund door ondernemers die hun sporen hebben verdiend binnen het vakgebied. Met BBP lukt het me succesvol te zijn als uitgever in het samenbrengen van marktpartijen en ook bij PitchBlink zie ik vele kansen om commercieel en inhoudelijk nauw samen te werken met de branche en haar opdrachtgevers.”

Marc Stubbé: “Vanuit de mediahoek zie ik veel ontwikkelingen en innovatie, in de breedte en diepte. Het is voor de adverteerder bijna niet meer bij te benen. Daarnaast zie je dat de media die meer te bieden hebben dan een grp, mm of cpm moeilijk hun verhaal kwijt kunnen. Het rondsturen van een tariefkaart volstaat niet meer. Met PitchBlink zorgen we voor overzicht in de media-ontwikkelingen voor de adverteerder en een platform voor de media om hun toegevoegde waarde te communiceren aan de hand van succesvolle praktijk voorbeelden.”

Directeur Lenthe Publishers Maarten Timmers Verhoeven over de samenwerking met Lenthe:

“Onze lezers en bezoekers hebben recht op het overzicht dat PitchBlink biedt. Vandaar dat ik het initiatief graag ondersteun met mijn uitgaven. PitchBlink biedt hiervoor zeer relevante en actuele content zoals bureaunieuws, berichten over nieuwe accounts en opdrachten, vacatures, cases en klant ervaringen.”

Ook NIMA ondersteunt het initiatief van PitchBlink. Manager Inspiration NIMA Anick de Ronde:

“Vanuit ons netwerk van marketeers kwam steeds vaker de vraag of NIMA niet een omgeving kan bieden aan marketingcommunicatie professionals om praktijkkennis, ervaringen en nieuwe ontwikkelingen uit te wisselen. Het sluit volledig aan bij de strategie van NIMA om samen te werken met partijen die dit ook als doel hebben. Pitchblink en NIMA zijn op dit moment in gesprek om de samenwerking concreet te maken.”

Op de agenda van 2010 staat naast de lancering in januari van de PitchBlink website en jaargids onder andere een tv programma voor adverteerders i.s.m. Blue Shots TV, een maandelijks diner met adverteerders, exploitanten en bureaudirecties en aanwezigheid op toonaangevende congressen.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!