ReclameReview: Domino’s Pizza

28 oktober 2009, 07:33

De hongerige mannen in deze commercial willen absoluut horen wanneer de pizzabezorger aanbelt.

Credits:

Bureau: Indie

Account: Anneke Schogt, Marjan Tijsen

Creatie: Rogier Mahieu, Marcel Frensch

D.O.P.: Ramsey Nikell

Editor: Julian Tranquille

Geluid: Tijmen Geurts

Klant: André ten Wolde, Carolien ten Cate

RTV: Ineke Koornstra, Yvonne Knook

Regie: Harold Einstein

Productie: Station Film

Geluid: Earforce

Postproductie: Glassworks Amsterdam, Hotel

De doelstelling:

Naamsbekendheid van Domino’s Pizza verhogen.

De uitwerking:

De nieuwe ‘Man-Hungry-Ding-Dong-Pizza’-commercial laat zien dat hongerige mannen hun pizzabezorger dreigen mis te lopen. De werkmannen in de film werken stapsgewijs om te anticiperen op de bel.

Het oordeel:

Ik ben over het algemeen niet erg enthousiast over de commercials van Domino’s Pizza (met name niet over deze), maar deze nieuwe commercial vind ik wel echt goed. Het laat op een mooie manier zien hoe wanhopig de werklui willen aanvallen op hun pizza. Voorwaarde is daarbij wel dat ze de bel horen en dat kan nog wel eens lastig zijn als je in een omgeving vol lawaai werkt. Goed ingespeeld op het thema ‘Man-Hungry-Ding-Dong-Pizza’. En hij blijft ook leuk nadat je hem de eerste keer gezien hebt.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    waitsee

    Ik vind het een goede commercial, omdat ik me meteen afvroeg, ‘waarom stoppen die lui steeds?’ Dus mijn aandachtsniveau was hoog.

    Maar ik vraag me af of de naam niet wat langer in beeld moet. Of ben ik te oud (53) aan het worden om gegevens van mijn korte naar het lange termijn geheugen te transporteren.


    28 oktober 2009 om 09:09
    Tom

    Ik heb er niets mee.

    Niet goed, niet slecht, niet leuk, niet niet leuk.


    28 oktober 2009 om 19:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!