Omzet Yahoo daalt, winst stijgt door fors bezuinigen

21 oktober 2009, 04:14

De netto winst voor dit kwartaal van Yahoo komt uit op 186 miljoen dollar, dat is een verdrievoudiging ten opzichte van Q3. Interessant daarbij is, schrijft Erick Schonfeld hier op TechCrunch, dat de totale omzet van Yahoo met 12 procent gedaald is naar 1,6 miljard dollar. Yahoo zelf zegt dat de markt aan het ‘stabliseren’ is. Beetje economisch, maar niet minder interessant omdat je af en toe bijna zou vergeten dat Yahoo op de online advertentiemarkt gewoon nummer 2 staat. Deals met Microsoft’s Bing lopen, zie ook: ‘Adverteren in Bing en Yahoo! in een notendop’.

Schonfeld schrijft op TechCrunch:

“Yahoo’s advertising business was down on all counts. Search revenues declined 19 percent annually to $354 million. Display revenues were down 8 percent to $399 million from last year(but at least that was $6 million more than last quarter). And affiliate revenues were down 6 percent to $526 million.”

Voer voor economen. Maar de cijfers lijken (zelf heb ik cijfervrees, duizelt het al na het zien van de presentatie?) de volgende richting op te wijzen: Yahoo is stabiel, zal nog verder kosten drukken en de messen slijpen voor de concurrentieslag met Google. Samen met Microsoft.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!