Presentatie Social Media Monitor editie 2 op 19 oktober

16 oktober 2009, 02:13

Dat social media op dit moment een veel besproken onderdeel is blijkt wel uit de oproep wat de beste social media campagne case is in Nederland.

De case die het meest is bijgebleven bij bij de bezoekers van Marketingfacts is die van het ministerie van Justitie: Veiling internet. Het ministerie van Justitie heeft in samenwerking met Kong Amsterdam een campagne neergezet via Hyves die maar liefst 7 miljoen keer is doorgestuurd en 3 miljoen keer bekeken. Al met al een zeer geslaagde campagne met nog een goede discussie over de opzet en de privacy.

Helaas hebben we nog geen contact kunnen krijgen met het ministerie van Justitie of Kong Amsterdam om te kijken of deze case nader besproken kan worden in de Social Media Monitor. Op dit moment zijn we nog druk bezig met het bepalen van de andere cases die besproken kunnen worden in het rapport. Eén bedrijf kunnen we in ieder geval al onthullen: Achmea met de campagne 25 jaar ‘Even Apeldoorn bellen’. De overige cases kunnen we op dit moment nog niet openbaar maken doordat deze nog geaccordeerd moeten worden door de PR afdelingen.

19 oktober vindt de publicatie plaats van de Social Media Monitor editie 2 in Seats2meet in Utrecht vanaf 14.30. Voor Marketingfacts lezers hebben we 10 plaatsen gereserveerd. Wil je hierbij aanwezig zijn stuur dan een {encode=”niels@socialembassy.nl” title=”e-mail”}.

Niels van der Velden is Co-founder bij Social Embassy en adviseert bedrijven bij een strategische inzet van sociale media.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!