Tien branding trends voor 2010

5 oktober 2009, 03:52

Iedereen heeft zich al minimaal 1 keer misselijk gegeten aan de pepernoten, de kerstman is al bijna terug naar waar hij ook vandaan kwam. En oef, wat een kater zeg na de jaarwisseling. Kennelijk is het al tijd om lijstjes te maken; je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen. Hierboven tien branding trends voor 2010 (pdf) van Dr. Robert Passikoff, directeur van Brand Keys (via: MC). Paar leuke stellingen, zoals nummer 3: “Brand differentiation is Brand Value”. En dan nummer 7: “Consumers won’t need to know a brand to love it”.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Stefan Rooyackers

    Over het algemeen klopt het wel. Je merk, je concept en je ‘oprechteid’ en ‘authenticiteit’ zijn zaken die steeds meer gaan tellen. De VS is daar een heel stuk verder in dan Nederland. Dat marketeers emoties willen bespelen lijkt me triviaal verder.


    5 oktober 2009 om 07:05
    Christophe

    Interessant doc-je, thx for the share.


    5 oktober 2009 om 07:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!