Vodafone 360 demonstratie: Social networks gebundeld

29 september 2009, 04:41

Op #Picnic09 vond Vodafone als sponsor een mooi persmoment om een nieuwe dienst aan te kondigen: Vodafone 360. Een nieuwe, ‘sociale’ internet service voor mobiel en pc die alle informatie van en over je vrienden (denk aan favoriete muziek, status updates, likes) op één plaats verzamelt. Genoeg media-aandacht so far, zie: Guardian, Telecompaper, Webwereld, Nu.nl. In bovenstaande video vanaf Picnic09 een demonstratie met Frank van de Water van Vodafone.

Het filmpje hieronder is de kek bedoelde promo-video die ik op YouTube vond. Nu ruim 12.000 keer bekeken.

De dienst wordt voor geïnstalleerd op een aantal mobiele telefoons: Samsung introduceerde zelfs twee nieuwe toestellen (de 360 H1 en de 360 M1) speciaal voor de introductie van deze dienst van Vodafone. De dienst komt in ieder geval nog voor eind dit jaar beschikbaar.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

9 Reacties

    ronaldtervoert

    Ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien op een non-touchscreen als nokia. Alhoewel ik de toegevoegde waarde er wel van in zie, vraag ik me af of er niet meer gefilterd zou moeten worden in alle data die tezamen komen. Het lijkt me nu een behoorlijk grote brei aan info, leuk vormgegeven ok, maar het neigt nu meer naar een speeltje dan relevante toevoeging.


    29 september 2009 om 05:09
    Frank

    Tuurlijk eerst Facebook! Hyves is op zn retour!

    Bovendien is de hyves api vele malen rommeliger dan facebook (spreek uit ervaring), dus nodigt ook niet echt uit om er mooie dingen mee te doen.


    29 september 2009 om 05:38
    Bram Fasseur

    @Frank ik denk dat de keuze op Facebook viel vanwege het internationale karakter 😉 Hyves heeft overigens (nog) genoeg gebruikers om heel interessant te zijn.

    Overigens is de service een slimme zet richting de verkoop van mobiel internet, “stay connected”. Alle date op één plek (je telefoon) verzamelen is nog niet zo’n gek idee. Sterke business model innovation.


    29 september 2009 om 06:06
    Frank

    @Bram

    Ik weet dat hij in het filmpje zei dat het Facebook is geworden vanwege het internationale karakter. Ik haakte daar alleen op in door te suggereren dat ik me goed kan voorstellen dat dat ook gedaan is omdat Facebook momenteel snel veel interessanter wordt dan hyves.

    Heb nl gekeken naar de groeistatistieken van hyves over afgelopen maanden en die is nihil te noemen..

    Maar ben het met je eens, hyves heeft (nu nog) genoeg leden om interessant te zijn.

    Qua business model voor mobiel internet is het zeker interessant. Wat er echter OOK nog in schuilt is die oplaaiende strijd om het adresboek van de gebruiker…Microsoft, Google, Vodafone etc allemaal strijden ze om het adresboek…kan nog wel eens heel interessant worden en zeker iets om in de gaten te houden! 🙂


    29 september 2009 om 06:16
    Bram Fasseur

    @Frank dat laatste heb je helemaal gelijk in, zeker iets om in de gaten te houden. Data is king zeggen ze toch wel eens? 😉


    29 september 2009 om 06:24
    Mark de Bruin

    Lijkt net of Frank van der water van VF niet weet wat Twitter is….


    29 september 2009 om 06:44
    mgvandenbroek

    @Mark: Hoezo?


    29 september 2009 om 06:47
    Mark de Bruin

    @Matthijs: je stelt hem meerdere keren een vraag over statusupdates (“Dus een soort Twitter…” zeg jij dan) en hij er overheen praat. Dan meldt jij hem nog dat mensen Twitter vaak al hebben gekoppeld en weer gaat hij daar niet op in. Vandaar mijn gedachte.


    29 september 2009 om 06:59
    media

    Sluit me aan bij @Mark, had ook het idee dat hij (te) snel over Twitter heenstapte.


    30 september 2009 om 03:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!