Kevin Eyres (Linkedin) op Emerce eDay: ‘Nederlanders wereldwijd meest actieve Linked-In gebruikers

17 september 2009, 07:46

{title}

Kevin Eyres (EU-baas LinkedIn) verving Douglas Rushkoff op Emerce eDay vandaag. Eyres had nog wel een presentatie over LinedIn op de plank liggen en nam de zaal mee in de ontwikkeling en de visie van het grootste zakelijke social netwerk. Over jezelf als bedrijf zien, over jobhoppen en entrepreneurs. Over

De visie van LinkedIn, uit Eyres’ presentatie:

“Connect the world’professionals to make them more productive and successful.”

Idee is: ieder individu is nu een ‘entrepreneur’. Je moet een ondernemersgeest hebben om je carrière te kunnen managen. Helemaal, nu jobhoppen steeds normaler aan het worden is. Een job for life, dat adagium is aan het verdwijnen. De manier om op die trends in te springen is pro-actief.

Als je jezelf als een bedrijf ziet, waar moet je dan naar kijken? Volgens Eyres zijn dat de volgende factoren:

  • Brand
  • Revenue
  • USP
  • Business listing
  • R&D, sales & marketing departments

‘You can manage your career by using some fundamental business concepts,’ zegt Eyres.

Google

Ieder bedrijf wil bovenaan staan in Google. Als je op LinkedIn je profiel invult, en hem op public zet, dan zul je ook als eerste gevonden worden op je naam, stelt Eyres. Zie jezelf dus als een bedrijf, is andermaal de boodschap.

Reputatie

Advies van Eyres: wees voorzichtig met wat je over jezelf zegt. Hij noemt het voorbeeld van een journalist die aan Obama vroeg wat zijn advies was voor ‘de jeugd’. Een nogal brede vraag. Antwoord van Obama, aldus Eyres: ‘Wees voorzichtig met wat je op Facebook zet.’

Information & Insight

Social networks veranderen de manier waarop we met elkaar communiceren. Wie er in je netwerk zit, is belangrijk. Dus als je je online reputatie aan het managen bent, is het ook belangrijk met wie je verboden bent. Ook daar moet je op letten, alweer een tip van Eyres.

Expertise en collaboratie

LinkedIn wordt steeds vaker gebruikt als kennisbron, signaleert Eyres. Hij noemt het voorbeeld van een private equity bedrijf dat een ander bedrijf over wilde nemen. Via LinkedIn vonden ze meer informatie en maakten ze een betere business decision.

Binnen of buiten je bedrijf?

Bedrijven die meer transparant worden, zullen meer informatie naar buiten brengen. Het mooie hiervan is, zegt Eyres, dat je meer informatie krijgt over het bedrijf. Maar je krijgt ook meer informatie over werknemers. Ja, zegt Eyres, je employees worden beter gevonden door recruiters. Maar dat is onderdeel van de arbeidsmarkt van vandaag.

Enterprise 2.0

Key needs van Enterprise 2.0:

  • Find expertise, information, talent
  • Share information, collaborate
  • Stay current, competitieve on business practice

Tips & quotes

“Leverage your most important asset: Your People.”

“Your people make your brand relevant to your customers.”

”Collaboration on LinkedIn happens with no exchange of money.”

”Managing your own professional brand is a top priority.”

Nieuws

Aan het einde van zijn presentatie heeft Kevin Eyres nog nieuws: de Nederlandse LinkedIn-gebruikers is de meest actieve Linked-In-gebruiker ter wereld. Ze zijn het meest geëngageerd, en daarom opent LinkedIn binnenkort een kantoor in Nederland.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

6 Reacties

    mgvandenbroek

    De schitterende foto van Eyres hierboven is gemaakt door Henk-Jan Winkeldermaakt van http://www.punkmedia.nl


    17 september 2009 om 08:20
    media

    Wordt Marc Duindam (ex-Google) niet de nieuwe man van LinkedIn in Nederland?

    Fantastische foto trouwens van Eyres!


    17 september 2009 om 11:32
    David van Dam

    @Marco

    Klopt, maar het schijnt een tijdelijk project te zijn voor Duijndam.


    17 september 2009 om 11:54
    René

    Mooie foto, dat wel. Maar inhoudelijk lijken me hier een paar behoorlijk oude, al dan niet ingetrapte, open deuren te passeren…


    18 september 2009 om 00:39
    mgvandenbroek

    @Rene: Ik heb wel eens een verslag van een keynote geschreven waarin ik méér nieuws heb gehoord. Na een half uur als een dolle tikken had ik dit keer twee keuzes: laten gaan omdat het inhoudelijk niet bijster boeiend was (voor mij op dat moment) of het verhaal wél delen omdat je zou kunnen verwachten dat er mensen zijn die dit verhaal niet kennen of er minder van op de hoogte zijn. Ik heb voor het laatste gekozen, ditmaal.


    18 september 2009 om 04:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!