Prinsjesdag-inhaker: De Andere Koffer

15 september 2009, 09:27

{title}

Om de negatieve economische sfeer van Prinsjesdag te doorbreken, is een aantal marketing- en communicatiespecialisten een tegenoffensief begonnen. Zij bieden ondernemers ‘De Andere Koffer’ aan: een koffer vol praktische tips om bedrijven een extra impuls te geven in deze zware tijden. Via www.deanderekoffer.nl kunnen ondernemers de koffer aanvragen die ze door de crisis kan helpen.

Doorzettingsvermogen gevraagd

De derde dinsdag van september. De troonrede van Beatrix, het koffertje van Wouter. Regeren is vooruitzien. Er gloort licht aan de horizon, maar bepaalde sectoren voelen voorlopig nog de effecten van de recessie. Voor sommigen zal de echte de klap wellicht zelfs nog komen. Nederland kraakt in haar voegen en vergt doorzettingsvermogen van burgers, instellingen en bedrijfsleven.

Extra impuls voor ondernemers

Juist nu is er de behoefte aan houvast, vernuft en marketingkracht. Daarom presenteert een aantal marketing- en communicatiespecialisten op Prinsjesdag ‘De Andere Koffer’. Een koffer voor ondernemers vol praktische tips om hun strategie, marketing en communicatie een extra impuls te geven. Een koffer vol positieve energie om in krimpende markten hun positie te versterken.

‘De Andere Koffer’ is een initiatief van Buro Blink, Say Yeah Motion Media, I&O Research, Perrit, RGN Huisstijlimplementatie, Morskieft Ontwerpers en Hardcopy.

Snel samenwerken kan dus wel degelijk

Peter Oosterwijk, directeur van Buro Blink en bedenker van de actie, geeft aan dat hij vooral onder de indruk was van het feit dat de samenwerking tussen diverse specialisten voor dit last-minute project zo snel geregeld was: “Het was echt een kwestie van één belletje naar iedere partij. Binnen een uur was eigenlijk alles rond. Er wordt vaak gezegd dat samenwerkingstrajecten moeizaam en traag gaan, maar hier is het bewijs geleverd dat snel samenwerken wel degelijk mogelijk is. Iedereen had een volle agenda, maar er werd tijd gemaakt omdat ze het een leuk initiatief vonden. In twee weken tijd hebben we alles geregeld.”

Voor de actie is de website www.deanderekoffer.nl opgezet, waar geïnteresseerden daadwerkelijk een fysieke koffer kunnen bestellen. Via Google AdWords en e-mailmarketing wordt het geheel ondersteund.

(Disclosure: ik ben zelf een van de deelnemende partijen van deze actie)

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Hardcopy

    @Bert: Ik hoorde inderdaad dat sommige mensen de mail vaker hebben ontvangen. Vreemd, aangezien daarop gecontroleerd zou worden. Haastige spoed…


    15 september 2009 om 12:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!