IBC 2009: 11-15 september in de RAI Amsterdam

2 september 2009, 04:44

{title}Van vrijdag 11 tot dinsdag 15 september vormt de Amsterdamse RAI wederom dagelijks van 10.00 tot 18.00 uur het toneel voor de International Broadcasting Convention, IBC. Als een van ’s werelds meest prestigieuze conventies op het gebied van TV en media, geniet IBC, met zo’n kleine 50.000 bezoekers uit meer dan 130 landen wereldwijd grote bekendheid. Des te meer is het opvallend, dat in Nederland, met uitzondering van “Hilversum”, weinig aandacht wordt besteed aan dit jaarlijks bijeenkomen van de mondiale media industrie.

In het verleden was IBC met name bedoeld voor vertegenwoordigers van de TV- en film industrie. Nu TV en internet tot één communicatie medium lijken samen te smelten, wordt echter steeds meer nadruk gelegd op nieuwe vormen van communicatie, waarbij de inbreng van de marketing- en advertentie wereld duidelijk toeneemt. Toegang tot het “Exhibition” gedeelte van de conventie, met meer dan 1.300 stands verspreid over 14 hallen, kost normaal gesproken EUR 60. Harris Corporation (waar ik werk) biedt lezers van Marketingfacts dit jaar een gratis entree ticket aan. Hieronder nog een paar tips:

Iedere grote beurs kenmerkt zich door een grote hoeveelheid bomen, waardoor het bos niet meer te zien is en IBC maakt hierop geen uitzondering. Een zekere mate van voorbereiding is dan ook wel te adviseren.

In ieder geval is het meer dan de moeite waard om in Hal 14 de Mobile Zone (TV via mobiel) en de Digital Signage Zone (narrowcasting) te bezoeken. Het nieuwste op het gebied van gaming is te zien in de Games Arena (Hal 11).

Met de intrede van digitale televisie komt ook “TV over IP” steeds meer in de belangstelling te staan. De IPTV Zone (Hal 12) is dan ook een absolute aanrader. Daarbij wil ik nog extra benadrukken een bezoekje te brengen aan de stand van Intel, IP732, waar een vertegenwoordiging van Intel’s Digital Home divisie, als wereldprimeur Mediaconnect TV van het Nederlandse bedrijf Metrological zal presenteren.

Bovendien kunnen bezoekers aan de tentoonstelling om niet een groot aantal lezingen en presentaties bijwonen. De dagelijkse presentatie “What caught my eye?”, geeft een overzicht van producten die zoals de titel al zegt, op zijn minst opmerkelijk zijn.

En last but not least, adviseer ik jullie om ook om even langs te gaan bij de stand van Dutch Media Hub, het initiatief van Stichting iMMovator om Nederland internationaal als “medialand” op de kaart te zetten.

The way in which we are communicating is changing rapidly and since we are all consumers, we are all part of this changing world. Marketing- and media strategies will have to be re-written, so let's sharpen our pencils and get the show on the road. http://www.linkedin.com/pub/dir/john/goedegebuure

Categorie
Tags

4 Reacties

    Sander Olislagers

    Hoi John,

    Ik probeerde zojuist de promotiecode, maar deze lijkt niet geldig te zijn.

    zijn er inmiddels al teveel aanmeldingen of ?

    groet,

    Sander


    2 september 2009 om 12:47
    Machiel van der Heijden

    Ik probeerde het ook, heb keurig ‘gergistered’ maar verder kwam ik niet. Wil wel graag naar de IBC en geen € 169,- betalen voor een single visit…echt een beetje veel….


    7 september 2009 om 06:05
    Sander Olislagers

    Ik weet inmiddels wat het probleem is. Heel suf, maar die grote knop met ‘register now’ moet je dus kennelijk niet gebruiken. Het is het kleine tekstlinkje waarop staat ‘register now’. die staat ter hoogte van de aanduiding “customer ticket”.

    Als je die gebruikt lukt het wel. Althans ik ondervond toen geen enkel probleem meer.

    see ya @ IBC!!!


    7 september 2009 om 06:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!