ReclameReview: Holland Casino

12 augustus 2009, 10:22

Deze surrealistische commercial van Holland Casino promoot de Dinner Jackpot.

Credits:

Bureau: TBWANEBOKO

Account: Astrid Witteveen, Patritia Pahladsingh, Maartje Koning

Concept: Joep Drummen, Floris Hulsmann, Stephan Gonnissen, Evert Kok, Roeland Verboom, Pim van Nunen, Bas Engels

Copy: Tomas Rouw

RTV: Swantje Hoppe, Wietske Hovingh, Rosemarie Praaning

Regie: Mischa Rozema, Kristjan Knigge

Strategie: Edwin Tromp, Kees Kalk

Productie: Gr8 Films, PostPanic

Online: NebokoFlow

De doelstelling:

Bekendheid genereren voor de Dinner Jackpot van Holland Casino.

De uitwerking:

Holland Casino introduceert een nieuwe communicatiecampagne en nieuwe pay-off ‘Het gebeurt alleen bij Holland Casino’. De spanning en de beleving van het casino staan centraal. De eerste campagne ‘Dinner Jackpot’ is hier het bewijs van. Alleen bij Holland Casino kun je kans maken op een gratis diner voor de hele tafel door middel van een jackpottrekking. Binnen de campagne is ook een interactieve Youtube film gemaakt, Alwien Tulner speelt hierin de hoofdrol.

Het oordeel:

Ik vind deze commercial erg mooi gemaakt. Hij doet surrealistisch aan, is stijlvol gefilmd en is op een subtiele manier grappig (in tegenstelling tot deze commercial van vorig jaar, die op een lompe manier grappig was). De onverwachte wending waardoor je als kijker in verwarring gebracht wordt (de ober die zelf de rekening betaalt), wordt verderop in de commercial uitgelegd. En dan klopt het gewoon helemaal. Mooie visual effects ook aan het begin en op het eind!

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

8 Reacties

    Erik Stuut

    Weet iemand wie de voice-over doet?


    12 augustus 2009 om 10:49
    Harrue

    Erik Stuut

    Zodat we weten die nooit te moeten gebruiken.


    12 augustus 2009 om 11:31
    mgvandenbroek

    Mwahhhhhhh. Ik vind hem wat slapjes hoor. Wel mooi gemaakt, goede sfeer etc. Maar je voelt ZO erg op je klompen aan dat er een twist aankomt bij het betalen van de rekening. Dus ik was niet verrast. En niet onder de indruk, ook. 😉


    12 augustus 2009 om 11:34
    Wouter V

    Mooi gemaakt. De acteur die de ober speelt is erg goed.

    Wel pittig om tegelijkertijd de Dinner Jackpot aantrekkelijk te maken en toch de kijker niet het idee te geven dat het duur eten is bij Holland Casino.


    12 augustus 2009 om 11:43
    OnlineNo-No

    klopt voor geen meter. De ober legt geld erop toe. Dat is niet hetzelfde als de rekening niet hoeven te betalen. Misleidende reclame?

    Leuker was geweest een tafel met groot gezelschap (waarbij het altijd lastig is wie welk deel moet betalen) waarbij de rekening wordt verscheurd…


    12 augustus 2009 om 12:13
    Hardcopy

    @Wouter V: Nu je het zegt… 120 euro is best duur ja!

    @OnlineNo-No: Uiteraard betaalt de ober namens het restaurant de rekening. Dat lijkt me toch wel duidelijk? Je idee met de verscheurde rekening vind ik ook wel leuk trouwens.


    12 augustus 2009 om 12:17
    Karin

    Ik vind die interactieve youtube film erg goed, heel origineel, ik had die doorkliks in de video nog nooit gezien


    12 augustus 2009 om 13:34
    Peter Paul de Jong

    Mooie film en een heel erg toffe toepassing van de Youtube annotations in de interactieve game. Misschien niet de eerste toepassing, maar wel een heel goed uitgevoerde en naar mijn weten wel de eerste binnen een Nederlandse campagne.


    14 augustus 2009 om 12:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!