Microsoft’s Razorfish definitief in handen van Publicis

10 augustus 2009, 04:47

{title}Het nieuws over de op handen zijnde overname (inclusief rugnummers) in het bijbehorende ‘zou’-jargon kwam vrijdag al naar buiten; gisteren werd het definitief. Het Franse advertentiebedrijf Publicis neemt voor 530 miljoen dollar Razorfish over van Microsoft (zie hier nieuws over de pitch). De strategische alliantie met Microsoft wordt op deze manier verder uitgebreid: klanten van Publicis adverteren via Microsoft goedkoper, Microsoft op zijn beurt zal Publicis vaker inschakelen voor haar marketing- en reclameactiviteiten. Zie ook: ‘Microsoft koopt aQuantive voor 6 miljard dollar’ (mei 2007).

Publicis heeft hiermee de slag gewonnen van andere gegadigden. Ook het Britse WPP, het Japanse Dentsu en Omnicom Inc. stonden in de rij om Razorfish in te lijven.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!