TNT Post lanceert mobiele site

14 juli 2009, 05:02

{title}Nu is het nog een beetje “nieuw”. Over een jaar hoef je hier als bedrijf echt niet meer mee aan te komen. TNT Post stuurde gisteren een persbericht over de nieuw gelanceerde mobiele site. Het plaatje hiernaast laat zien hoe die eruit ziet op een iPhone. Uit het persbericht: ‘Op TNT Post Mobiel kan iedereen eenvoudig op elk moment van de dag de belangrijkste informatie en diensten van TNT Post raadplegen. Zo kan een bezoeker een postcode controleren, bekijken of een pakketje onderweg is via track & trace of het juiste tarief voor het frankeren van een brief of pakket opzoeken.’

Zinnen als deze vind je trouwens ook in dat persbericht van TNT: ‘De mobiele website is toegesneden op het gebruik met mobiel internet. Er is bijvoorbeeld een minder snelle verbinding nodig om de website te gebruiken. Ook passen de pagina’s op een kleiner scherm.’ Das fijn om te horen; mooi dat ze daar bij TNT over na hebben gedacht. De mobiele website is mede ontwikkeld door One Shoe Mobile.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    mgvandenbroek

    @Jutien: Het “nieuw” staat hier niet voor niets tussen aanhalingstekens, maar dank voor je scherpte. Ik denk helemaal niet dat internetten op de mobiele telefoon pas bestaat sinds de iPhone. Dat is ook helemaal niet de strekking van mijn verhaal.

    De strekking is, en dat heb ik over gehouden aan een interview met Yuri van Geest, dat een pr-moment nu nog mogelijk is voor een bedrijf dat een mobiele site lanceert omdat mobile nu eenmaal hot is. Over een tijdje hoef je dat echt niet meer te proberen.

    Moet wel gezegd, en die link leg jij niet maar is er wel degelijk, dat de iPhone voor enorme toename van het gebruik van mobiel internet zorgt. Volgens T-Mobile, Wc-eend. Volgens mij is de browser experience waar je aan refereert met die geweldige zakelijke Nokia en Blakckberry echt zwaar onder de maat vergeleken met de iPhone. No wonder dat mobile nu ‘hotter’ is dan voorheen.

    Ik heb zelf trouwens een i-Mode gehad. Waarom flopte dat ook alweer?


    14 juli 2009 om 11:46
    Fred Zelders

    De i-Mode ‘experience’ uit de vorige eeuw is in de verste verte niet vergelijkbaar met de iPhone experience. ’t Is niet anders.


    14 juli 2009 om 11:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!