Forrester: Interactieve advertentiebestedingen 2009-2014 VS

13 juli 2009, 04:13

{title}

Voor mij is dit toch een beetje een USA-week, dus we houden deze er ook even in. Forrester kwam vorige week (dit weekend in de MC-nieuwsbrief) met de voorspellingen voor de advertentiebestedingen aan interactieve online advertising in de VS. Die bestedingen zullen in 2014 bijna 55 miljard dollar bedragen. De jaarlijkse groei bedraagt 17 procent. Het aandeel van interactieve marketingbestedingen ligt nu op 12 procent van het geheel aan bestedingen, in 2014 is dit percentage 21 procent.

{title}

Social media marketing en mobile marketing zullen de hoogste growth rates behalen. Social mediabestedingen zullen in 2014 neerkomen op 3,1 miljard, dat is een groei van 34 procent per jaar. Mobiel groeit ook hard, naar 1,3 miljard dollar in 2014, de groei is 27 procent. Ook emailmarketing blijft groeien, zij het met een wat minder groot percentage van 11 procent. De bestedingen aan emalmarketing komt in 2014 in de VS uit op 2,1 miljard. Dat is bijna een verdubbeling in vergelijking met 2009.

Shar VanBoskirk, VP Research, Interactive Marketing bij Forrester, schrijft op het company blog:

“To me, the most interesting takeaway from the research is that overall advertising budgets will decline. Yep. With dollars moving out of traditional media toward less expensive and more efficient interactive tools, marketers will actually need less money to accomplish their current advertising goals. But reasonable marketers won’t relinquish budget because their programs are running too efficiently. Instead, marketers will allocate unused advertising dollars into investments like innovation, research, customer service, customer experiences, and marketing-specific technology and IT staff, in order to further marketing’s strategic influence within their companies.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Marc Drees

    Shar van Boskirk is zeker niet de CEO van Forrester…


    13 juli 2009 om 06:09
    Leandro

    Hi Marc,

    Bedankt voor je reactie.

    Hoe is het met je? George Colony is de CEO van Forrester.

    Met vriendelijke groet,

    Leandro


    21 juli 2009 om 05:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!