Weekoverzicht Webanalisten (52): 10 interessante artikelen

7 juli 2009, 08:02

Webanalisten zoeken websiteVandaag vieren wij het feit dat we nu 1 jaar lang hier wekelijks op Marketingfacts.nl een samenvatting geven van het belangrijkste nieuws van Webanalisten.nl. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld en al 51 maal werd er een overview gegeven. Dit is nummer 52. Vandaag hebben we wat gegraven in alle links van het afgelopen jaar en hebben we een top 10 samengesteld van goed ontvangen typische webanalisten.nl praktijktips. Dank voor het lezen, de ruimte op Marketingfacts.nl en op naar aflevering 100!

  1. Hoe zorg je nu dat informatie goed wordt overgedragen? Hoe visualiseer je data? Andre Dominicus schreef 10 tips voor het maken van een informatie dashboard met impact.
  2. Formulieren zijn van oudsher een groot afhaakmoment, helaas te vaak ook nog vanwege usability issues. Evert Stobbe maakte een praktijkoverzicht van “oude” en “nieuwe” formulieren. Leer er van hoe anderen hun formulieren optimaliseren.
  3. Ecommerce websites en het bestelproces. Het feit dat het hier om winkelwagens gaat geeft al genoeg reden tot stress. Ton Wesseling schreef over 2 kleine wijzigingen die zorgen voor 124% meer conversie in het bestelproces.
  4. Reinout Wolfert maakte een overzicht van 33, voornamelijk gratis, webanalyse software tools die heel goed meehelpen in het krijgen van inzichten voor het verbeteren van de conversie.
  5. Het verbeteren van de online verkoop heeft alles te maken met het verleiden van de bezoeker om tot aankoop over te gaan. Aartjan van Erkel las Cialdini en schreef over 6 de persuasion geheimen van website conversie.
  6. De laadtijd van webpagina’s is vaak een kritiek punt in de user experience. Dit kan eenvoudig veel beter. Vincent van Scherpenzeel schreef een serie van artikel over loadtime optimization.
  7. Google Analytics is de tool waar tegenwoordig iedereen op webanalyse gebied mee werkt. Als enige tool, of bij grotere websites vaak als extra tool. Veel meerwaarde kun je uit deze gratis tool halen door te rapporteren over gefilterde data. In een serie van 3 artikelen schreef Reinout Wolfert over het gebruik van reguliere expressies in Google Analytics.
  8. Benchmark gegevens over conversie cijfers bleke zeer welkom te zijn gezien het aantal lezers van dit soort artikelen. Ton Wesseling schreef er een aantal. In dit artikel benchmark cijfers van webshops.
  9. Jan de Vries schreef over zijn ervaringen met online media, webanalyse en conversie en maakte hierbji de online middelen matrix. In hoeverre draagt welke media bij aan de ROI van de website.
  10. Tot slot zijn er het afgelopen jaar veel lezers geweest die de live online case van de conversie optimalisatie van gratisadviseurs.nl hebben meegelezen. Ton Wesseling en Egan van Doorn schreven over wat zij uitvoerden bij de winnaar van deze online competitie. Het hele proces van intake tot het uivoeren van AB testen is online beschreven (en loopt nog steeds) in een reeks van op dit moment 7 artikelen.Het meest recente artikel over conversie optimalisatie op deze website vind je hier.

Webanalisten.nl is sinds 2008 aanwezig op internet als platform voor online analyse en optimalisatie. Meer dan 40 gastauteurs schrijven wekelijks over hun praktijkervaringen met ons mooie vakgebied. 2 wekelijks wordt hier op marketingfacts.nl een samenvatting van geplaatst.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Tim

    Er staan een aantal links verkeerd.


    7 juli 2009 om 10:40
    webanalisten.nl

    Tim, bedankt voor de scherpte. Ik heb de links aangepast.


    7 juli 2009 om 11:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!