Nationale Marketingdag 2009: Interview met Reineke Reitsma van Forrester Research

6 juli 2009, 04:31

Hieronder een interview met Reineke Reitsma, marktonderzoeker bij Forrester Research. Ik praat met Reineke over Social Media strategieën, over ‘Groundswell’, over de recessie als remmende factor en over ‘the wisdom of the crowd’. Dit interview werd opgenomen tijdens de Nationale Marketingdag 2009.

Eerder al publiceerden wij een interview met Richard van Hooijdonk. Verder volgen nog een duo-interview met Polle de Maagt (Cafe del Marketing) en Ernst-Jan Pfauth (Dutchproblogger) en met Maarten Timmers Verhoeven, directeur van Lenthe Publishers.

Rene van den Bos
Co-founder DigiRedo bij DigiRedo

Na 4 jaar als dierenarts in de gezelschapsdierenpraktijk (honden, katten en kleiner spul) gewerkt te hebben was ik toe aan meer dynamiek. Die vond ik in de (veterinaire) farmaceutische industrie (Intervet) waar ik mijzelf op de International Marketing afdeling ontwikkeld heb tot marketeer met een grote interesse in marketing communicatie. Het was ook in die omgeving dat ik samen met mijn huidige business partner Erik van der Zijden (ook actief blogger op Marketingfacts) de kracht van de (nu nog) nieuwe media en met name rich media ontdekte. Na wat experimenteren besloten we in 2007 DigiRedo op te richten, met als doel bedrijven en organisaties te helpen hun communicatie te verbeteren door New Media tools in te zetten. Wij richten ons op zowel op externe en interne communicatie, waarbij vooral laatstgenoemde nogal ondergewaardeerd wordt. Ten onrechte! Met veel succes hebben wij in diverse bedrijven podcasting programma's (audio en video) ontwikkeld voor de interne bedrijfscommunicatie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!