NU.nl en BankGiro Loterij lanceren historisch platform NUentoen.nl

26 juni 2009, 05:17

{title}Samen met de BankGiro Loterij lanceert NU.nl vandaag NUentoen.nl, een online platform dat historisch beeldmateriaal van partijen als ANP Photo, het Joods Historisch Museum, het Spaarnestad Photo, Rijksmuseum en Vereniging Hendrick de Keyser toegankelijk maakt voor een breed publiek. Dat meldt Ilse Media vanmorgen in een persbericht. ‘Op NUentoen.nl wordt het Nederlandse nieuwsverleden op een visuele manier ontsloten door middel van foto’s en video’s. Je kunt zoeken in tijdslijnen op jaartal, maar ook sorteren op datum en alfabet.’

Bezoekers kunnen ook eigen materiaal plaatsen op de site. Uitgever NU.nl, Joris van Lierop: “We vinden het interessant om naast het nieuws van vandaag ook het nieuws van vroeger in beeld te brengen. Veel nieuws van nu was immers ook nieuws in het verleden zoals de aanbouw van een metrolijn in Amsterdam of het spelen van een WK voetbal. Met NUentoen.nl voegen we op die manier een nieuwe dimensie toe aan het nieuws van NU.nl. Op NUfoto.nl sturen gebruikers ook al eigen ooggetuigenverslagen toe. We willen deze samenwerking met onze lezers ook doortrekken naar het verleden.” Zie ook dit artikel van Remco Bron: ‘Polygoon Journaal gaat het internet tijdperk overleven’.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    egon

    [removed]username=”EGON”;categories=”5,17,16,19,6″;theme=”6″;[removed][removed][removed]


    26 juni 2009 om 11:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!