Nationale Marketingdag 2009 van start

25 juni 2009, 02:25

{title}Het is zover. Vandaag vindt voor de tweede keer de Nationale Marketingdag plaats in Nieuwegein. Met meer dan 3.000 inschrijvingen, ruim 70 sprekers (waarvan ik er één ben) en zo’n 60 exposanten (behoor ik ook toe) schijnt dit het grootste marketingevenement van West-Europa te zijn. Chapeau voor de organisatie! En nog gratis ook, daar moet je als Hollander toch erg blij van worden. Vorig jaar heb ik als deelnemer meegedaan en was behoorlijk onder de indruk van de kwaliteit van het evenement. Goede sprekers, leuke onderwerpen en een dynamische beursvloer. En blijkbaar was ik niet de enige.

Naast mijn activiteiten als spreker en exposant gaan Matthijs van den Broek en ik een uitgebreid videoverslag maken van deze dag. Met onder andere een impressie van de dag, een overzicht van de beursvloer (de zogeheten ‘15 seconds of shameless selfpromotion’) en een aantal interviews. Met wie precies, dat laten we nog even in het midden, maar de komende tijd komt de Nationale Marketingdag 2009 nog een aantal keer terug, hier op Marketingfacts. Voor diegenen die naar Nieuwegein komen (of er al zijn), veel plezier, veel wijsheid en geniet ervan (en als je tijd hebt, kom even bij me langs). Voor de thuisblijvers een kijkje terug in de tijd, naar de Nationale Marketingdag 2008:

Impressie Nationale Marketingdag 2008

Rene van den Bos
Co-founder DigiRedo bij DigiRedo

Na 4 jaar als dierenarts in de gezelschapsdierenpraktijk (honden, katten en kleiner spul) gewerkt te hebben was ik toe aan meer dynamiek. Die vond ik in de (veterinaire) farmaceutische industrie (Intervet) waar ik mijzelf op de International Marketing afdeling ontwikkeld heb tot marketeer met een grote interesse in marketing communicatie. Het was ook in die omgeving dat ik samen met mijn huidige business partner Erik van der Zijden (ook actief blogger op Marketingfacts) de kracht van de (nu nog) nieuwe media en met name rich media ontdekte. Na wat experimenteren besloten we in 2007 DigiRedo op te richten, met als doel bedrijven en organisaties te helpen hun communicatie te verbeteren door New Media tools in te zetten. Wij richten ons op zowel op externe en interne communicatie, waarbij vooral laatstgenoemde nogal ondergewaardeerd wordt. Ten onrechte! Met veel succes hebben wij in diverse bedrijven podcasting programma's (audio en video) ontwikkeld voor de interne bedrijfscommunicatie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Kom net terug van Nationale Marketingdag; net als vorig jaar prachtig weer, goede opkomst en relaxe sfeer. Heb weer veel mensen gesproken (en nog veel meer niet). Moet helaas presentatie van Matthijs missen, maar ik hoor graag van de mensen die er wel nog zijn hoe het is gegaan!


    25 juni 2009 om 11:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!