Zit jij al op Audioboo?

15 juni 2009, 04:07

{title}Afgelopen week struikelde ik tegen AudioBoo aan. Een applicatie voor op mijn iPhone waarmee ik korte geluidsfragmenten (max 5 minuten) kan opnemen en publiceren op het web. Natuurlijk kan ik deze fragmenten direct koppelen aan mijn Twitter account. Tot nu toe hebben mijn twee boo’s nog geen nieuwe followers opgeleverd. Ook niet verwacht, want wie zit er nu te wachten op mijn prietpraat? Waarvoor kun je AudioBoo dan wel gebruiken? Wordt het uberhaupt veel gebruikt? In de Nederlandse hoek van het web kom ik het namelijk nog niet echt veel tegen.

Sinds de lancering van AudioBoo in maart 2009 is het echter hard gegaan met dit nieuwe platform. In de eerste drie maanden van haar bestaan heeft de site meer dan 1 miljoen pageviews uitgeserveerd.

Het product is van Engelse makelij en het lijkt erop alsof er voornamelijk Britten op zitten, maar her en der zie je ook buitenlandse boo’s naar binnen sijpelen.

Zelf ben ik nog steeds zoekende naar de business value van AudioBoo. In een artikel van The Guardian zegt Richard Ranft het volgende: “It has fantastic potential – it allows people to easily capture an event as it happens. All you need is your phone, you don’t have to use recording equipment.” En hier kan ik mij iets bij voorstellen. Tijdens een gebeurtenis – bijvoorbeeld een concert – kun je een miniopname maken, opdat anderen – je followers – een impressie krijgen van mijn beleving. Aanstaande dinsdag vindt het VINT Symposium Fast Forward plaats met Arnold Heertje, Umair Haque en Don Tapscott als sprekers plaats. Ik zal eens kijken of zij een bootje willen laten…

Maar rest de vraag:

Listen!

Sander Duivestein
Topspreker / Trendwatcher / Auteur / Columnist bij Sogeti

Sander Duivestein is professioneel spreker, trendwatcher, internetondernemer, adviseur, auteur en columnist over de impact van nieuwe technologie op mens, bedrijf en maatschappij. In dienst van VINT (het Verkennings Instituut Nieuwe Technologie van ICT-dienstverlener Sogeti) heeft hij aan meerdere onderzoeken meegewerkt. In de afgelopen jaren schreef hij meerdere boeken en rapporten over Bitcoin, Internet of Things, Wearables, Big Data, Social Media, Mobile, Cloud en de economische crisis. Sander is veel in de traditionele media terug te vinden. Regelmatig wordt hij gevraagd om zijn opinie in dag- en weekbladen, op de radio en op televisie te delen. Zo was hij onder andere te gast in Pauw en Witteman, Brandpunt en Nieuwsuur.

Categorie
Tags

5 Reacties

    mgvandenbroek

    @Sander: Om je vraag te beantwoorden: ik weet het nog niet. Maar het is wél leuk voor persoonlijke boodschappen. Heb me net geregistreerd. Maar zag nog geen desktop versie oid of heb ik niet goed gekeken?


    15 juni 2009 om 05:06
    Dick

    @Sander: Makelaardij of gewoon makelij 🙂


    15 juni 2009 om 05:16
    mgvandenbroek

    @Dick: Uiteraard makelij! *neemt nog een koffie*


    15 juni 2009 om 05:19
    Wouter V

    Ik snap het idee, maar begrijp niet waarom je alleen geluid zou willen uploaden, als je ook gewoon een filmpje met je telefoon kan maken…


    15 juni 2009 om 06:09
    rico_amsterdam

    Ik twitter zo af en toe op buitenlandse festivals en dance feesten. Hierbij zou dit een leuke toevoeging zijn omdat ik hierbij niet alleen in ga op de sfeer maar ook vooral op de muziek. Werkt dit ook op de Blackberry?

    http://www.twitter.com/ricoamsterdam


    15 juni 2009 om 08:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!