MoMo #11: Interview Andrew Grill over Mobile marketing

2 juni 2009, 08:57

In een bomvolle Rode Hoed vierde Mobile Monday Amsterdam gisteren een feestje: het event bestaat twee jaar, het was MoMo #11 en vraag niet hoe, maar de organisatie kreeg het voor elkaar om achtereenvolgens Alan Moore, Jamais Cascio, Andrew Grill, Joseph Pine II, Howard Rheingold en Robert Rice ten tonele te voeren.

Veel inspiratie. Veel trends. Veel futuristische insights over augmented reality en de mobiele toekomst. Iéts meer down to earth was de Australiër Andrew Grill (‘mobile advertising evangelist’). In bovenstaande video interviewt Klaas Weima van Energize Grill over mobile marketing en mobile advertising. Weima vuurt heel wat vragen op Grill af; Grill antwoordt in sneltreinvaart. Hoge informatiedichtheid, dus! In het interview komen de volgende onderwerpen en vragen aan bod (chronologische volgorde, met tijdsaanduiding):

  • Traditionele advertentiemodellen vertalen naar mobiel
  • Wat doen adverteerders eigenlijk verkeerd?
  • De mobiele telefoon als een gepersonaliseerd device, dat écht van jou is
  • De evolutie van mobiele telefoons en waar dat naartoe gaat (03:43)
  • De iPhone als de katalysator voor het gebruik van apps en mobile browsing
  • Heeft mobiel browsen de toekomst, of hebben apps de toekomst?
  • Hoe definieer je Mobile Advertising zonder het woord ‘mobile’ en het woord ‘advertising’ te gebruiken? (06:33)
  • Is er iemand of iets dat met Google kan concurreren? (08:11)
  • Hoe kunnen we het hogere management overtuigen dat mobile advertising écht werkt? (12:31)
  • Hoe ziet het mobiele landschap eruit in 2015? (13:57)
  • Wat is Andrew Gill’s ‘killer advice’ voor Nederlandse marketeers die iets met mobile willen? (15:00)

Klaas zal zelf een dezer dagen nog met een podcast komen op basis van dit interview!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Patrick

    Zeer inspirerend! Vond hem tijdens momo ook goed!


    3 juni 2009 om 01:33
    Marc

    Helaas kon ik MoMo#11 niet bezoeken maar dankzij dit uitstekende interview met Andrew heb ik gelukkig weer wat ingehaald. Heerlijke combinatie van inhoudelijke deskundigheid en common sense. Ik kan me helemaal vinden in zijn visie. Klaas, goed interview, bedankt!


    3 juni 2009 om 05:44
    klaas@energize.nl

    @patrick @marc graag gedaan! Meer interviews met experts vinden jullie ook in de Energize SparkCast op marketingfacts of in de podcast feed in iTunes.


    3 juni 2009 om 11:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!