comScore World Metrix: Inzicht in online Europa

2 juni 2009, 05:11

{title}Duitsland heeft het grootste online publiek van Europa, in Turkije is het online publiek het meest ‘engaged’. De UK volgt Duitsland qua grootte van het publiek als tweede, Frankrijk is derde. Rusland en Italie completeren de top 5. Het blijkt uit cijfers van de comScore World Metrix, eind vorige maand gepubliceerd. comScore rekent met data van april.

Tegelijkertijd en op basis van de publicatie van de World Metrix heeft comScore ingezoomd op het online gedrag van internetgebruikers in Turkije. De Turken zijn fanatiek: ‘On average, the Turkish spend 32 hours online and view an average of 3,044 pages of content per month.’

{title}

‘The online population of Turkey far surpasses the rest of Europe in terms of time spent and content consumed per person,” zegt Mike Read, SVP en managing director van comScore Europe. “Much of this heavy engagement is driven by usage of social networking and entertainment media sites, which maintain users’ attention for extended periods of time.” Hieronder de top 15 sites in Turkije:

{title}

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!