Mobypicture.com lanceert viral

29 mei 2009, 06:37

Ik zag een preview van deze ‘viral’ (bedoeld, nog niet bewezen) van Mobypicture.com tijdens The Next Web. Nu is de video ‘out in the open’ en het moet gezegd: het ziet er heel erg gaaf uit. Als warmloper voor de Viral Friday van Paul van Veenendaal die de komende uren hier te verwachten is op Marketingfacts, alvast de viral van Mobypicture. Gemaakt door VanAbbetotVessem. Hieronder de uitleg van Mathys van Abbe, de oprichter van Mobypicture.

Wat is jullie bedoeling met deze video?

Van Abbe: ‘Het is een verhaal over wat onze pay off Shoot & Share sinds jaar en dag betekent. Dat share vind je tegenwoordig terug in de pay off van veel mobiele operators. Bij ons gaat het daar dus ook om.’

De eigenlijke boodschap van de video, wat je kunt doen met Mobypicture, zit aan het eind, een beetje verstopt…

‘Er komt ook een video met een praktische uitleg. Maar we wilden nu vooral een viral maken die leuk is om te bekijken. Gewoon, een leuk verhaal. Als je een echte úitleg video maakt wordt het al snel te droog, en zijn mensen minder snel geneigd om de video met elkaar te delen. In deze video vind je meer ons gedachtengoed terug. We hopen dat het grappig genoeg is om mensen te laten kijken tot het einde. We willen ook nog een dertig seconden versie maken. Misschien komt die er nog.’

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Sébastien Willems

    Erg cool gedaan, maar een kortere versie mag inderdaad wel. 30 seconden lijkt mij daarentegen wel weer iets te kort..


    31 mei 2009 om 08:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!