Mobile challenge van Dutch Media Professionals

26 mei 2009, 04:21

{title}Iedereen in de mediawereld heeft het gevoel iets met mobiel te moeten. Maar wat? Wat zijn best practices in een tijd waarin het mobiele web explodeert en het gebruik van mobiel internet pijlsnel toeneemt. Op RethinkingMedia, de groepsblog van Dutch Media Professionals, zijn ze een ‘mobile challenge’ gestart met als hoofdvraag: Wat is de ideale mobiele site?

Tegelijkertijd wordt een mobiele site gebouwd voor Rethinking Media. Uit het persbericht: ‘De 5600 members van Dutch Media Professionals worden uitgedaagd om mee te denken over de opbouw en functionaliteit van die mobiele site. Wat wil een lezer met RethinkingMedia op zijn mobiel kunnen doen? Headlines van blogposts checken? Video’s bekijken? Media-vacatures? De agenda? Iedereen kan zijn ‘mobiele ideeën’ aandragen en bediscussieren op www.rethinkingmedia.nl/challenge. Hieronder meer over de challenge en video-interviews met Erik Rovers en Vinne Schifferstein.

Iedere week wordt een thema rondom mobiel internet behandeld. Achtereenvolgens zijn dat het Businessmodel, Content en functionaliteit, Distributie en promotie, Design en Analytics. Deze thema’s komen aan de orde in achtergrondverhalen en interviews met onder meer Erik Rovers (Ilse Media), Laurens Rutten (MoMac) en Vinne Schifferstein (Elsevier.nl).

Bij Rethinking Media gaan ze ze ervan uit dat de ideeën die aangedragen worden door de lezers en gebruikers, uiteindelijk resulteren in een blauwdruk voor iedereen die een mobiele site of applicaitie wil opzetten. Zie hieronder het interview met Vinne Schifferstein van Elsevier.nl over mobiele content:

Hieronder een interview met Erik Rovers van Ilse Media over businessmodellen:

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    mgvandenbroek

    @Jeroen: Denk dat iedereen de link nu gezien heeft ;-). Als we toch schaamteloos bezig zijn: hoe denk jij dat het komt dat er zo weinig reacties zijn? Ik bedoel: 5600 LinkedIn members: dat is best stevig!


    26 mei 2009 om 05:27
    Jeroen Jonker Roelants

    Haha. Een ontnuchterende verklaring zou kunnen zijn dat het nog te ver van het bed is van het merendeel van onze members. In onze nieuwsbrieven scoren items over mobiel bijvoorbeeld ook veel minder goed dan andere. En er over lezen is wellicht tot daar aan toe, meedenken is al helemaal een brug te ver.

    Een mogelijke drempel zou ook kunnen zijn dat men zich moet registreren om ideeen te kunnen opperen. Dat ligt aan onze keuze voor Featurelist als ideeen-tool, misschien niet de beste keuze..


    26 mei 2009 om 05:47
    Maurice

    Wellicht helpt het ook nog als de link in het bericht naar de juiste pagina gaat:)


    26 mei 2009 om 06:47
    mgvandenbroek

    @Maurice: Helemaal gelijk. Met beide linkjes was iets mis ;-( Nu gefixt.


    26 mei 2009 om 06:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!