Augmented reality: McNuggets 3D Do the Dip Game

22 mei 2009, 06:12

We worden steeds vaker met augmented reality geconfronteerd. Nam ik laatst nog de ‘Ray-Ban Virtual Mirror’ als voorbeeld, nu is McDonald’s aan de beurt. De actie van de fastfood-keten, onder de naam McNuggets Do the Dip Game, draait alleen op de lokale website voor Hong Kong en is een vervolg op het succes van de McDonald’s Dip Jack promotion. Via TribalDDB.

De campagne

McDonald’s deelt in Hong Kong bij elke McNugget maaltijd een kaart uit met een unieke AR code. Vervolgens kan de consument thuis naar de website gaan en de kaart voor de webcam houden, waarna drie mini-games zijn te spelen: Fast Dip, Follow & Dip en Catch & Dip.

Het resultaat

De actie voor McDonald’s fans blijkt redelijk wat vruchten af te werpen. Na slechts een maand heeft “Do the Dip” meer dan 173.000 pageviews, 8.000 geregistreerde mensen en maarliefst 30.000 gespeelde games op haar naam staan.

Slim van McDonald’s dat er eerst een product moet worden gekocht voordat het spel te spelen is.

Bram Fasseur
Product Leader bij Fast Forward Thinking

Categorie
Tags

1 Reactie

    Carrieann

    46 this week which sees me jump up into 6,703 overall. Had Tevez captain after last minute change from Bale. What makes it worse is that I didnt even have Bale as VC, that went to Hazad for some reason!! This week im looking at trading out Jaaikelasnen to Tremmell who should get good games now that Ruddy is out for 3months. Then ive gotta decide if I take 4 point hit or wait til next week and do Pogrebnyak to Saurez.


    12 juli 2016 om 06:18

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!