Evident Interactive lanceert Toiletgeheimen.nl voor Danone

19 mei 2009, 03:49

{title}

Vorige week lanceerde Danone voor buikdrankje Activia de actiesite Toiletgeheimen.nl. Daarover ontvingen we gisteren een persbericht. De campagne isgemaakt door Evident Interactive. En inderdaa, Toiletgeheimen.nl ís een interactieve marketingcampagne. Uiteraard mét slim verpakte informatie over het product: Activia. Uit het persbericht:

Op www.toiletgeheimen.nl kun je als bezoeker, geheel privé en anoniem, je diepste toiletgeheim delen om daarna weer met een opgelucht gevoel te vertrekken. Ook kan de bezoeker de geheimen van anderen nog eens doorbladeren om te zien dat je echt niet de enige bent die wel eens niet lekker in z’n vel zit.

Bij Danone doen ze altijd voorkomen alsof er enorm veel mooie vrouwen van in de dertig (veertig?) last hebben van hun stoelgang. Leuk onderwerp. ‘Activia richt zich de komende tijd meer op de emotionele facetten van stoelgangproblemen om zo ook de mensen aan te spreken die hun stoelgangprobleem minder intens ervaren. Het gevoel lekker in je vel te zitten en een opgelucht gevoel te hebben door je trage stoelgang te verbeteren met Activia, voert de boventoon en wordt op luchtige wijze benadrukt.’

Uiteraard is het verder de bedoeling om mensen zover te krijgen Activia te proberen en uiteindelijk vaker te kopen. Zelf hou ik van olijven.

{title}

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!