BrightKite: Awareness mobiele advertenties groeiende

18 mei 2009, 04:10

{title}

Ongeveer veertig procent van de mobiele telefoongebruikers in de VS en 60 procent van de iPhone bezitters herinnert zich een mobiele advertentie te hebben gezien op de mobiele telefoon. Deze ‘advertising awareness’ is in een kwartaal gestegen met 10 procent. Het blijkt uit een onderzoek van Brightkite in samenwerking met GfK Technology (via: MC).

“The most striking finding, Brightkite said, is the increased breadth of mobile ad formats that consumers, and iPhone owners in particular, are noticing. Nearly one-fourth (23%) of smartphone users recall seeing SMS advertising, while 20% see ads in mobile social networks and 15% see ads in mobile TV/video. This means that in just three months, the number of smartphone users seeing ads inside a location-based network has almost tripled to 15%.”

{title}

Uit het rapport blijkt verder, dat mobiele telefoongebruikers steeds sneller een bredere range aan mobiele services gebruiken:

  • 14 procent zegt een of meer location based services te gebruiken (iPhone piekt hier met 38 procent)
  • 10 procent gebruikt een social network op mobiel
  • De snelst groeiende app-categorie voor de iPhone is games (groei van 21 procent). Volgens Brightkite speelt 50 procent van de iPhone bezitters games op dit mobiele device.

Colin Strong, hoofd onderzoek mobiele communicatie bij GfK Technology:

“If the iPhone is an indicator of future behavior across other handsets, then we would conclude that the former ’standards’ of mobile advertising – WAP and SMS – are going to be caught up to and perhaps surpassed by ads inside of other applications and services.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!