Maarten Verkoren (Disney) over nieuwe media

27 april 2009, 05:21

Maarten Verkoren is oa verantwoordelijk voor BlueRay bij Disney. Met een omzet van $37 miljard en een onvoorstelbare hoeveelheid brands als ABC, Disney ESPN, Muppets + honderden anderen is Disney het 2e entertainment bedrijf van de wereld. Volgens Verkoren gaat de opmars van BlueRay sneller dan de introductie van DVD.

Nu al tekent BlueRay voor 10 procent van de DVD-omzet; de prijs van de players zakt naar €100 aan het einde van dit jaar. Verkoren praat over de toekomst zoals online delivery van video en de rol van internet in marketing. Maar ook over hoe en waarom wij in oktober weer met zijn alleen 500.000 exemplaren zullen gaan kopen van Sneeuwitje (al 7 jaar niet meer te koop, de film is uit 1937, de samenwerking is met AH). @verkoren is een fervent twitteraar en werd wereldberoemd toen hij voor miljoenen CNN kijkers verslag deed, nav zijn twitter post, over de crash van het Turkse vliegtuig op Schiphol. Op Ustream geeft hij een corperate presentatie.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    mgvandenbroek

    1,5 miljoen dvd’s van Finding Nemo. Wat een aantallen. Puik interview, Vincent!


    27 april 2009 om 05:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!