De ‘Chicken’ is mobiel

24 april 2009, 05:37

{title}Nog een fastfood bericht: KFC heeft een mobiele site laten ontwikkelen door het Amsterdamse mobiele marketingbureau BiggerWorks. Via de mobiele site kan je onder andere de dichtstbijzijnde KFC vinden, het menu eens grondig bestuderen en kijken welke Snack Box er nu weer in de aanbieding is. Wel jammer dat de locator niet met GPS en Google Maps werkt, maar dat komt natuurlijk omdat de locator ook op telefoons zonder GPS moet kunnen werken. Verder vind je er een caloriecalculator(!) en kan je er ringtones en movies downloaden.

Een andere ‘feature’ is het maken van je eigen tagcloud. Je vult maximaal 10 woorden in en dan wordt automatisch een tagcloud gegenereerd. Die kan je als achtergrond gebruiken voor je – in mijn geval – iPhone. Wat je er mee moet? Geen idee!

De site ziet er goed uit, maar vraag me wel af hoeveel mensen er gebruik van gaan maken. In het persbericht staat: “Voortaan heeft de klant KFC altijd bij de hand”. Vraag me alleen sterk af in hoeverre de klant dat graag wil, daar behoefte aan heeft. Zou daar naar gekeken zijn of is het het zoveelste voorbeeld van ijdelheid van een marketeer?

Dennis Kramer
Eigenaar, trainer, adviseur & coach bij Words of Wisdom

Dennis Kramer is sinds een jaar zelfstandig strategisch en creatief adviseur, trainer en coach op het gebied van digitale marketingcommunicatie en media, onder de naam Words of Wisdom. Dennis heeft meer dan 12 jaar ervaring met digitale marketing en media. Opgedaan bij bureaus als Framfab, Qi Ideas, Rapp Collins en Lost Boys en bij ZwitserLeven als online marketeer. Hij heeft o.a. gewerkt voor A-merken als Douwe Egberts Senseo, Heineken, Hi, Nuon Retail, Online Breedband, Rabobank, Randstad en Volvo. In samenwerking met een Mediaflex Trainingen ontwikkelt Dennis de trainingen Online Strategie en Online Sales. Daarnaast wordt hij regelmatig door Mediaflex Trainingen ingezet als trainer. Onder andere op het gebied van Social Media en Word of Mouth Marketing. Met enige regelmaat spreekt hij op congressen en schrijft hij columns en dergelijke. Bovendien is hij lid van de Raad van Advies van Generation Next en het Instituut voor Interactieve Media van de Hogeschool van Amsterdam. Dennis was in 2006 genomineerd voor de DeMeter Award voor meest veelbelovende DM-talent. Je kunt me volgen op twitter.com/DennisK.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Tom Vollebregt

    Leuk bericht Dennis.. De site is wel grappig maar net wat je zegt, wat doe je ermee?? De feature die ik wel zou willen terugzien, en waar ik ook echt wat aan heb, is een gps locator in combinatie met bestellen en bezorgen 🙂


    24 april 2009 om 08:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!