Investering van 2,5 miljoen euro voor SoundCloud

17 april 2009, 04:00


Bij SoundCloud hadden ze gisteren een goede dag, het nog jonge bedrijf (oktober 2008) heeft een investering van 2,5 miljoen euro (pdf) in the pocket. SoundCloud is een platform voor digitale audio, waarbij professionals makkelijk muziek kunnen verzenden en ontvangen. Het platform is goed te vergelijken met Flickr, maar bij Soundcloud staat niet een foto maar audio centraal (via newmusicstrategies).

De investerende partij, Doughty Hanson Technology Ventures, geeft aan dat SoundCloud de kwaliteiten heeft waar ze naar op zoek waren: het is een solide product dat een echt probleem oplost, heeft een doordacht business model en een team vol motivatie en ambitie.

Alexander Ljung, Co-Founder en CEO van SoundCloud:

“SoundCloud’s business proposition is based on bringing web innovation to the music industry and empowering those who create and promote music globally. Doughty Hanson demonstrated early on a clear understanding both of our business proposition and of the music industry, and already has a strong track record in backing internetcompanies. This funding, combined with the strong operational and strategic experience they bring to the business, supports our ambitious expansion plans and positions us well for the next stage in the company’s development.”

Wat gaat SoundCloud met het geld doen?

Er komen in ieder geval geen grote marketingplannen of enorme promotiecampagnes. Het geld zal met name in de ontwikkeling van het product worden gestoken, “Letting the product speak for itself” zoals Dave Haynes (UK manager van SoundCloud) in bovenstaande video zegt. Om de dienst stabiel te houden zullen ze ook moeten investeren in techniek. Met nu al 100.000 gebruikers wordt er een hoop data heen en weer gestuurd.

Voor de liefhebbers die willen weten hoe Soundcloud werkt staat hieronder een video:

Bram Fasseur
Product Leader bij Fast Forward Thinking

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!