Zenith Optimedia: Advertentie omzet daalt 7 procent

15 april 2009, 05:45

{title}

Een nieuwe voorspelling van Zenith Optimedia over de advertentiebestedingen gaat uit van een min van 6,9 procent in 2009. Dat is een ander verhaal, dan de voorspellingen die Zenith eind vorig jaar maakte. Toen kwamen de bestedingen uit op een min van 0,2 procent. Een “substantial turn for the worse’ veroorzaakt door ‘unprecedented economic problems’, zeggen ze bij Zenith, aldus MC. In 2009 ellende, in 2010 en 2011 trekt de boel weer aan. ‘Zenith tentatively forecasts a mere 1.5% growth in global ad expenditure in 2010 followed by 4.5% growth in 2011.’ Voor West Europa voorspelt Zenith Optimedia:

All major markets in Western Europe currently are suffering substantial decline in ad expenditure and the overall market is expected to drop 6.7%. With regard to specific countries, a 7.3% decline is expected in France, a 5.5% drop in Germany, a 5.0% drop in Italy, 10.1% drop in Spain and a 8.7% plunge in the UK. Overall spend is expected to drop 6.7%. In 2010, all major markets are expected to grow with the exception of Italy, which will shrink another 0.8%.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!