Boekrecensie: Overtuigen door uitstraling

18 maart 2009, 12:56

{title}Boeken over crisismarketing en intuïtie. Dat is wat er heden ten dage binnenkomt bij de redactie. Het aanbod lijkt ingezakt en niet alle titels zijn geschikt voor deze rubriek. Maar dan komt er een boek bovendrijven, dat normaal zou zijn blijven liggen. Want wat moet de lezer nou met een boek over het kiezen van het juiste overhemd?

Paul Postma schreef al eens, in een vorige, minder diepe crisis, dat het voor hem een verademing was om weer mannen met gaatjesschoenen te zien in plaats van jongens in hippe T-shirts. Nu we geneigd zijn elk dubbeltje twee keer om te draaien, is het prettig te weten dat je er beter aan doet een V-hals te kiezen in plaats van een ronde. En nu het weer aankomt op service en de personal touch, kan elke verzorgingstip het verschil maken.

De illustraties van Len Munnik (bekend van Trouw en Opzij) geven dit boek de nodige lucht en humor. Auteur Lida van Doorn is vormgever, trainer, inspirator, autoriteit op het gebied van charisma management, docent, stijladviseur en couturier en begeleidt trajecten in bedrijfsidentiteit, imago en gedragsverandering. Overtuigen door uitstraling behandelt achtereenvolgens hoe je een authentieke uitstraling creëert, lijnen en vormen, het effect van stof en massa, verhoudingen en compositie, accessoires, kleurharmonie en houding en beweging en mimiek. En zo wordt het bijna onmogelijk om er niets mee te doen. Handig, voor wie het van zijn of haar uiterlijk moet hebben.

Overtuigen door uitstraling

Een visuele ontdekkingstocht naar jezelf

L. van Doorn