Nominaties Spinawards 2008 bekend

9 maart 2009, 19:30

De SpinAwards zijn de Nederlandse jaarprijzen voor creativiteit in interactieve communicatie en worden dit jaar op 2 april uitgereikt tijdens de SpinAwards Night. Vanmorgen kwam de laatste groep juryleden bij elkaar (waaronder ondergetekende) om de genomineerden voor de nieuwe categorie “Beste jong talent” te kiezen. De genomineerden voor de Spinawards 2008 zijn:

Beste media-inzet

Sultana Mr. Jummy (ACHTUNG!, Alfred, Starcom / United Biscuits)

Samsung Soul (Muse Amsterdam, Icemobile, Starcom / Samsung Mobile)

Bacardi Mojito op Hyves (Kumpany / Bacardi Nederland)

Philips MSS Discover the lost of Feel Different (Media Republic en Isobar / Philips)

LG Renoir, The First mobile shoot (Brand New Telly Industries, Mindshare Inventions / LG Electronics)

Coca-Cola Sing-A-Long (LEMZ / Coca-Cola Nederland)

Beste content

Rob Boss (Pool Worldwide / Nobele Match)

Doe maar gewoon, dan doe je al gezond genoeg (LEMZ / De Friesland Zorgverzekeraar)

Oxfam Novib – Rudo & Ollie (Detroit Media / Oxfam Novib)

Beste online campagne

Hilfiger Denim – Leave Your Mark (Muse Amsterdam / Tommy Hilfiger Europe)

Nationale Feedbacktest (Rhinocreations, Input / Jobcircle)

Rob Boss (Pool Worldwide / Nobele Match)

Volkswagen Innovatie (ACHTUNG! / Pon’s Automobielhandel)

Bacardi Mojito op Hyves (Kumpany / Bacardi Nederland)

Ziggo TV Player (Tribal DDB / Ziggo)

Dinges (Red Urban / Hi)

Online spandoeken (Rhinocreations i.s.m. 2009 / Eredivisie Live)

De Slimste Belegger (Clockwork / ABN AMRO Markets)

Online campagne Base-X (ARA / Koninklijke Luchtmacht)

Beste design

Base-X (ARA / Koninklijke Luchtmacht)

Volvo Ocean Race – RUSH (EURO RSCG 4D / Volvo Cars Corporation, Sweden)

Volvo XC60 – From Sweden With Love (EURO RSCG 4D / Volvo Cars Corporation, Sweden)

Overal je vrienden bij je (Red Urban / Microsoft)

Rotterdam en de Brullende Bolides (IN10 / Rotterdam Marketing)

Beste innovatie

Upload Cinema (Draftfcb/ Filmtheater de Uitkijk)

Iktag & interactieve Social RFID games (Mediamatic / Mediamatic)

Beste crossmedia concept

Upload Cinema (Draftfcb / Filmtheater de Uitkijk)

De Lift 2, 3, 4 & 5 (Pool Worldwide / Lev Pictures, Pool Worldwide)

Volkswagen Golf (ACHTUNG! / Pon’s Automobielhandel)

Station Beijing (Isobar / Bookmark i.s.m. DDB, Kumpany, Van Keep, Reddion, Mindshare en Bigshots / Nederlandse Spoorwegen)

Dinges (FHV BBDO, Red Urban, F-Ingredient, Winkelman & Van Hessen, Mindshare / Hi)

Rexona Zweet jezelf naar Beijing (LEMZ / Rexona for Men)

Beste website concept

Rijksmuseum For the Love of God (Skipintro / Rijksmuseum)

Barcinski & Jeanjean (Barcinski & Jeanjean / Barcinski & Jeanjean)

Nltracks (Sense Studios / NLtracks)

Joods Historisch Kindermuseum (IJsfontein / Joods Historisch Kindermuseum)

Website www.unit19.nl (De Personeelzaak / Dienst Justitiële Inrichtingen)

www.oorcheck.nl (Zicht Online / Nationale Hoorstichting)

Mitsubishi Lancer Evolution-Control10 (Lukkien i.s.m. Muse Amsterdam / Mitsubishi Motors Europe B.V.)

Beste mobiele concept

Adidas Football’08 mobiele campagne (Isobar / Marvellous / Adidas Benelux, Emea)

VPRO Lowlands Heatmap (VPRO Digitaal / VPRO Digitaal)

Coca-Cola Sing-A-Long (LEMZ / Coca-Cola Nederland)

Beste interactieve video concept

Volvo Ocean Race – RUSH (Euro RSCG 4D / Volvo Cars Corporation, Sweden)

Schoneleij (RAPP / Rabobank, Rabo Mobiel)

Volkswagen Innovatie (ACHTUNG! / Pon’s Automobielhandel)

3FM Serious Request (UPC Broadband / 3FM)

Beste gaming concept

Trac Challenge 2 (Little Chicken Game Company / Vredestein)

Rotterdam en de Brullende Bolides (IN10 / Rotterdam Marketing)

Volvo Ocean Race – RUSH (EURO RSCG 4D / Volvo Cars Corporation, Sweden)

Medical Investigators (Little Chicken Game Company / Technific, Step)

Sharkworld www.sharkworld.nl (Ranj Serious Games / Opleidingsfonds voor de Technische Installatiebranche)

Beste jong talent

Right to Play – Pass the Ball(Laurens Franssen / Hogeschool INHolland Den Haag)

Right to Play – Nieuwe Sporticonen ( Kaspar van Leek, Pieter Vermeulen, Joost van Dorst / AKV St. Joost Breda)

Alle genomineerden (en meer) zijn te bekijken tijdens de Inspiration Days op 17, 18 en 19 maart in Amsterdam.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!