NCRV-jeugdsite SpangaS.nl wint Beeld en Geluid Award

27 januari 2009, 05:05

NCRV-jeugdsite SpangaS.nl wint Beeld en Geluid Award (Foto: Marjolein)De jeugdsite SpangaS.nl heeft gisteravond de Beeld en Geluid Award gewonnen in de categorie Multimedia. SpangaS.nl werd verkozen boven de Olympische Spelen-website van de NOS en de website van TMF Reaction. De prijs is een initiatief van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. VARA’s Kassa was vorig jaar de winnaar van de Beeld en Geluid Award in deze categorie.

SpangaS.nl is online sinds september 2007 en is een van de populairste jeugdsites van ons land. Wekelijks trekt de site ruim 60.000 unieke bezoekers en een kwart hiervan blijft meer dan 20 minuten. Er zijn 75.000 agenda’s aangemaakt en dagelijks worden meer dan 1250 foto’s en 2500 berichten in de agenda’s ge-upload. Naast de site zijn tevens de dagelijkse afleveringen op Z@pp zeer populair, met gemiddeld 260.000 kijkers. Ook wordt SpangaS veel teruggekeken via Uitzendinggemist.nl. In december 2008 was SpangaS zelfs het meest bekeken, met meer dan 600.000 views in één maand. Naast de site en de tv-serie worden er boekjes uitgegeven rondom SpangaS en is er een tweemaandelijks glossy magazine. In maart verschijnt de DVD-box en er komt een filmversie, die in de herfst in de bioscoop wordt verwacht. SpangaS won in december de Gouden Stuiver (onderdeel van de Gouden Televizier-Ring) voor het beste jeugdprogramma.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!