DLD 2009: “New Realities” (Dag 1)

26 januari 2009, 05:59

{title}In München ging gisteren de DLD van start, de prestigieuze Digital Life Design-conferentie, die sinds vier jaar traditiegetrouw voorafgaat aan het World Economic Forum in Davos. DLD is een bescheiden bijeenkomst van een paar honderd happy few, maar vervolgens weet je ook wie er echt toe doet op het gebied van digitale innovatie, wetenschap en cultuur.

Creatievelingen, thought leaders, ondernemers en investeerders houden elkaar drie dagen lang scherp. Name dropping: Rem Koolhaas (OMA), Paola Antonelli (MoMa), Jeff “What Would Google Do?” Jarvis, Michael Arrington, Ariana Huffington, allerlei CEO’s van beursgenoteerde multinationals, Randi Zuckerberg, Chad Hurley, David Drummond, Don Tapscott, David Weinberger, Dan “Predictably Irrational” Ariely (in de Fortune top 10 nieuwe goeroes), Nassim “Black Swan” Taleb en Alain Carpentier van Carmat, dat volgend jaar het high-tech kunsthart, waar 15 jaar in het volste geheim aan is gewerkt, op de markt brengt.

De traditionele aftrap van mediamagnaat Hubert Burda en investeerder Yossi Vardi was weer Beieren op z’n best: twee koddebeiers bij elkaar, die nog net niet, zoals in 2006, vol overgave “Mussi denn, mussi denn zum Städtele hinaus” gingen kwelen. Verleden jaar was het DLD-motto “Uploading the 21st Century” (bekijk het filmpje van Kara “BoomTown” Swisher, maar momenteel is daar natuurlijk geen enkele reden voor. “New Realities” dus.

Behalve Ariely en Carpentier nog twee highlights op deze DLD-startmiddag: Esther Dyson kreeg de Anna Burda Award (Anna was de moeder van Hubert) en Jennifer “BusinessWeek” Schenker lanceerde Informilo.com, dat vanaf gisteren “Technology news from around the globe” brengt. Ben benieuwd. Van Yossi moest iedereen heel hard roepen, dat we geregeld naar de Informilo-website zouden gaan kijken. Toen het publiek dat niet luid genoeg deed naar de zin van de oude ijzervreter, zei-ie doodleuk: “We gaan niet door met het programma tot ik mijn zin heb”. KOEL! Zoals Hubert Burda al zei: “DLD is één grote familie”. Dat merk je aan alles, en een narrige patriarch als Yossi hoort daarbij.

Jaap Bloem
Research Director Sogeti/VINT bij Sogeti/VINT

Jaap Bloem is in IT since the PC and now a Research Director at Sogeti/VINT. In his days at KPMG Consulting he co-founded the IT Trends Institute. Jaap was a publisher of IT books and editor in chief of IT magazines at Wolters Kluwer. Before coming to VINT, Jaap was the Marketing Executive for the Dutch Chapter of ISOC, the Internet Society. Jaap has co-authored many books and articles, and loves to develop and evangelize ground-breaking thought and insight together with colleagues and partners. Jaap Bloem is in augustus 2018 overleden.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!