T-Mobile lanceert forum: iPhone blog succes?

19 januari 2009, 11:23

{title}

T-Mobile heeft vandaag een eigen online forum gelanceerd, kennelijk smaakte de lancering van het eigen iPhoneblog naar meer. ‘In het forum kan je vragen stellen aan mede-gebruikers maar ook zijn er moderators van T-Mobile aanwezig die vragen beantwoorden. Een goede stap richting beter klanten contact?’ vraag Wouter Neyndorff op Pocketinfo. Neyndorff heeft samen met Pocketinfo zelf T-Mobile geholpen met het opzetten van het forum. ‘De forumsoftware is gebouwd op ons nieuwe platform die we ook voor onze nieuwe website zullen gaan gebruiken die binnenkort live gaat.’ Het forum is te bereiken via deze link. Maar dan moet je wel ingelogd zij via MyT-Mobile.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

16 Reacties

    Martin Kloos

    Zeer goed initiatief wat mij betreft. Ik denk dat de iPhone blog T-Mobile ook wel het nodige goeds heeft gebracht.

    Wel jammer dat het forum achter gesloten deuren zit. Zichtbaar voor iedereen had wat mij betreft de juiste weg geweest. Ook als niet T-Mobile klant kan ik mij via een dergelijk forum oriënteren. Waarom verbergen dat je als T-Mobile de conversatie aangaat met je klant?


    19 januari 2009 om 11:46
    Elja

    Leuk, dat forum.

    Maar wat ik ervan begreep is dit een vervanging van het blog, geen aanvulling.

    Dus het iPhone blog van t-mobile kapt ermee. Da’s toch jammer. Wellicht niet het succes dat ze gehoopt hadden?


    19 januari 2009 om 12:59
    Phileas

    Mooie toevoeging aan customer care van T-mobile. Dat zouden er meer moeten doen..


    19 januari 2009 om 13:05
    Olivier

    Waarom verbergen?

    Omdat ze zo’n goede ervaringen hadden met het blog 🙂

    Customer Care … beste Phileas, je hebt zeker nooit een bezoek gebracht aan

    het Iphone blog. Een grote klaagzang en er kwam maar geen reactie vanuit T-Mobile. Dat was denk ik wel het meest gehoorde geluid .. waarom laten ze niks horen.

    Dat zouden ze beter moeten doen, en hier was de kans , maar helaas achter de inlog …

    Btw echt actie wordt er niet ondernomen want we zitten allemaal nog steeds met een batterij die met een beetje gebruik na een uur of 2 al weer de opladert in kan.

    Was ik maar niet zo hip dan had ik een goeie telefoon gehad ipv een mooie -)


    19 januari 2009 om 13:53
    JS Barnhoorn

    Iphone blog was wat mij betreft een stap in de goede richting. Maar wel een klein stapje.

    Feedback op vragen was inderdaad zeer beperkt. Ik vroeg bijvoorbeeld naar aanleiding van ‘software 2.2 uit’ of de maps-OV functie ook in nederland beschikbaar zou worden. Dat is een hele simpele vraag, maar werd niet beantwoord. Dit leek een beetje de tendens van het hele blog te zijn.

    Verder is het enorm jammer dat het blog niet authentiek en ‘door enthousiasts’ gerund werd. Met ‘De iPhone nu nog voordeliger’ ben je domweg reclame aan het maken. Lezers van blogs willen objectieve informatie. En als er dan dingen niet mogelijk zijn, hebben de klanten in ieder geval het idee van T-Mobile daar ook mee zit.


    19 januari 2009 om 14:02
    Phileas

    @olivier, nope, geen i-phone 😀


    19 januari 2009 om 14:40
    media

    Met andere woorden: deze stap van t-mobile suggereert dat i-phone blog is mislukt, men teveel ongewenste reacties kreeg en men heeft besloten om vanaf nu verder te gaan met een besloten forum. Heeft iemand T-mobile zelf al gevraagd waarom de blog is gestopt?


    19 januari 2009 om 18:35
    Paul Hottinga

    Snap opzich wel dat er gekozen is voor ook een gesloten variant voor alleen klanten. Dit biedt een meer serieuze omgeving die te controleren valt.

    Nadeel zo is dat potentiële klanten geheel buitengesloten worden dus waarom niet de keuze voor beide opties?


    19 januari 2009 om 18:55
    Hans

    T-mobile forum werkt niet echt : ik log in op t-mobile site als klant, ga naar forum en krijg ‘ Je bent niet herkend als T-Mobile klant’ 🙁


    20 januari 2009 om 06:40
    Remco de Vries

    @Hans, ik heb precies hetzelfde, geen idee waarom.

    Vindt verder dat een gesloten forum een wat raar beeld geeft, vooral met het sluiten van het blog daarbij. Waarom eventuele toekomstige klanten buitensluiten? Had meer werk geweest, maar wel een hele goede mogelijkheid.


    20 januari 2009 om 06:45
    Mellie

    That’s not just the best anwser. It’s the bestest answer!


    9 juli 2015 om 01:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!