Spotted by Locals wint Open Web Awards

18 december 2008, 07:54

{title}Bij de redactie van Marketingfacts kwam gisteren het persbericht binnen dat Spotted by Locals de Open Web Awards in de categorie “Travel” heeft gewonnen. De Open Web Awards is een internationale online competitie waarin gestemd kan worden op verschillende “innovaties in web technology”. SpottedbyLocals won in de reiscategorie, waarin geckogo nummer twee werd.

SpottedbyLocals.com is een Europees netwerk van 20 cityblogs, waarop 95 spotters stukjes over hun eigen stad schrijven. De website richt zich volgens het persbericht op ervaren reizigers die steden op een lokale manier willen ervaren en graag een highlight of twee missen om de toeristenmassa’s te ontwijken.

Ik zocht even op Amsterdam en vond, onderverdeeld per buurt, informatie over onder anderen culturele bezienswaardigheden, bars, bioscopen en restaurants. Leuke info, met soms bijzondere feitjes van de spotter: “The interior is nice, although you could have your own opinion about the lamps above the bar”.

Alhoewel het niet de eerste website is die iets over steden kan vertellen, vind ik het wel een leuk concept. Wat ik wel vreemd vind, is dat je niet gelijk ook een vlucht of een hotel kunt boeken. Ik ben benieuwd of de website, zonder dit soort diensten aan te bieden, niet te veel inkomsten misloopt en lang kan blijven bestaan. Toeristenmassa’s ontwijken in een stad als Amsterdam of Barcelona; dat lijkt me wel wat. Wellicht is het de moeite waard om een spotter om tips te vragen!

Marloes Eshuis werkt als Communicatie- en Recruitmentmanager bij AdLantic Online Advertising, een Online Mediabureau dat reclamecampagnes op Internet verzorgt. Marloes is na haar studie Communicatie- en Informatiewetenschappen in Groningen naar Utrecht verhuisd en werkt sinds maart 2007 bij AdLantic.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Bart van Poll

    Dank voor het leuke stukje Marloes! Leuk dat het concept je aanspreekt.

    Goede opmerkingen ook! Het is logisch dat een stedenreiziger ook een ticket / hotel-overnaching nodig heeft. Recensies over hotels zouden niet binnen het concept passen (wat weet ik als echt Amsterdam local van hotels in Amsterdam? Niets.)

    We gaan zeker dit soort additionele diensten aanbieden in samenwerking met partners. Tot nu toe hebben we ons voornamelijk bezigghouden met uitbreiding naar de 20 steden. Deze award, en de pers-aandacht, is wat snel gekomen…

    To be continued!


    18 december 2008 om 11:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!