Twones als nieuwe platenkast van het digitale tijdperk

11 december 2008, 07:28

{title}De startup Twones is gisteren officieel gelanceerd in private beta. De internetservice moet fans, bands en muziekdiensten bij elkaar brengen door ‘zowel online als offline bij te houden welke muziek ze draaien en waar ze rondhangen.’ Vanaf gisteren mogen gebruikers aan de slag met de dienst en wordt toegewerkt naar de officiële release.

Uit het persbericht: ‘Twones houdt zowel bij wat gebruikers op de eigen computer spelen als wat ze bij populaire sites als MySpace, 3VOOR12, Last.fm, YouTube of Hyves beluisteren en bekijken. Door die informatie te ordenen, wil de muziekdienst uitgroeien tot de platenkast van het digitale tijdperk.’

‘Wij willen dat mensen goede muziek vinden en via anderen op nieuwe muziekdiensten of sites worden gewezen. Twones verbindt alle partijen en is partner in plaats van een concurrent,’ zegt Tim Heineke, met Diederik Martens en Johannes La Poutre oprichter van Twones. Leden van directie en management van Mojo Concerts investeren in het Amsterdamse bedrijf.

Bekijk hieronder de demovideo. Heren, succes!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Remco de Vries

    Via twitter een uitnodiging gekregen. Ziet er goed uit. Alleen even mijn windows notebook preppen om de download te kunnen gebruiken.


    12 december 2008 om 10:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!