Godfried van Loo (Scoutle.com) over Scoutle 3.0

4 december 2008, 07:15

Begin mei van dit jaar lanceerde Godfried van Loo Scoutle.com (zie: ‘Interview Godfried van Loo van Scoutle’, maar ook zeker dit artikel op TechCrunch). Van Loo heeft sinds die tijd hard gewerkt aan zijn start-up, overal en nergens zijn dienst gepromoot (zie: MPJC-congres) en in februari gaat Scoutle een nieuwe fase in.

Probleem aan Scoutle is, dat de dienst zich niet gemakkelijk laat uitleggen. Van Loo heeft er inmiddels routine in, dus doet hij het in bovenstaande video nog een keer. En hij vertelt over de volgende fase van Scoutle, en over het breder trekken van de dienst met onder andere qurify.com. Van Loo wil en moet een stap verder met Scoutle, maar doet nu nog alles zelf…

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Erwin van Asselt

    Wat zegt Godfried nou aan het einde: wordt Scoutle (ook) een verzamelbak van gewenste reclame? Dat kan ik niet helemaal rijmen met het initiatief zoals het er nu staat, maar mogelijk wil Godfried hiermee vertellen hoe hij ook echt geld denkt te kunnen verdienen met Scoutle?


    5 december 2008 om 08:24
    Godfried van Loo (Scoutle.com)

    Erwin,

    Ja en nee. Advertenties, banners en ongevraagd emails sturen is het laatste wat ik wil. Er komen genoeg aanbiedingen, al maanden, maar ik hou het bewust bannervrij. Het woord ‘advertentie’ of ‘reclame’ is niet de juiste benaming. Zelf hou ik het liever op ‘bedrijfsinformatie’ en alleen als de gebruiker heeft aagegeven het te WILLEN ontvangen. Het gaat erom dat bedrijven hun doelgroep kunnen benaderen als die doelgroep benadert wil worden. Er zijn een aantal verdienmodellen die goed zouden werken, maar het mooiste is natuurlijk wanneer een gebruiker EN een bedrijf informatie met elkaar WILLEN delen.

    PS

    Leuk te zien dat je je hebt aangemeld 🙂


    5 december 2008 om 09:03
    Erwin van Asselt

    @Godfried: ik vind het altijd leuk en interessant om nieuwe initiatieven te volgen. Het idee van Scoutle vind ik ook goed: leer je (blog-) omgeving kennen en ontmoet elkaar. Daarom heb ik me ook graag aangemeld zoals je al zag. In het verdienmodel dat je voorstelt vermoed ik wel, dat toeleveranciers van bedrijfsinformatie (: mag ik het geen reclame noemen?) ook graag zelf selecties willen maken: wat bied ik aan wie aan? Is dit een mogelijkheid die je hier eventueel wilt toevoegen?


    5 december 2008 om 09:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!